Abstract:
The process of reflecting the human emotional state and its particularities on voice features are one of the promising ways to discover communication mechanisms. Perception of emotional information by voice under normal and other conditions is possible thanks to emotional hearing (EH), which contributes to the correct perception of speech, leading to the development of the correct response to an emotional information, understanding of the speaker's true intentions, thoughts and opinions, which may contradict his/her verbal manifestations. Children with hearing disabilities, however, have limited this ability, but in support come assistive technologies that will contribute to the development of verbal-oral language in this category of children.
Description:
Procesul de reflectare a stării emoționale umane, particularitățile lui asupra trăsăturilor vocii sunt una dintre modalitățile promițătoare de a descoperi mecanismele de comunicare. Percepțiile informațiilor emoționale prin voce în condiții normale și nu numai, sunt posibile datorită auzului emoțional (AE). Acesta din urmă contribuie la perceperea corectă a vorbirii, ceea ce duce la dezvoltarea răspunsului corect la o informație emoțională, înțelegerea adevăratelor intenții, gânduri și opinii ale vorbitorului, care pot contrazice manifestările sale verbale. Copiii cu dizabilități de auz, însă, au limitat această capacitate, dar ca suport vin tehnologiile de sprijin care vor contribui la dezvoltarea limbajului verbal-oral la această categorie de copii.