dc.contributor.author |
POPESCU, Cristina |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-12T11:40:24Z |
|
dc.date.available |
2023-12-12T11:40:24Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
POPESCU, Cristina. Influența stresului asupra securității psihologice a copilului în utilizarea tehnologiilor inovative. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 230-235. ISBN 978-9975-46-681-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-681-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5755 |
|
dc.description |
Așa cum accesibilitatea la mass-media și la tehnologiile digitale, este, oarecum un fenomen recent, și datele cu referire la influența acesteia asupra sănătății psihologice a copilului, sunt limitate. Pe de altă parte, platformele digitale oferă instrumente pentru hărțuirea cibernetică (cyber-bulling). Unele țări prezintă dovezi ale creșterii hărțuirii cibernetice [12]. Pe măsură ce adoptarea rapidă a tehnologiilor digitale și a rețelelor sociale de către copii și tineri continuă, este importantă abordarea adecvată, care ar minimiza riscurile fără a se recurge la restricționarea oportunităților și beneficiilor considerabile pe care le oferă tehnologiile digitale. Copiii, tinerii, cât și familiile acestora ar trebui încurajați în participarea online, dar și educați cu privire la utilizarea acestor tehnologii pentru a preveni riscurile. |
en_US |
dc.description.abstract |
Just as accessibility to media and digital technologies is somewhat of a recent phenomenon, data on its influence on children's psychological health is limited. On the other hand, digital platforms provide tools for cyber-bullying. Some countries show evidence of increasing cyberbullying [12]. As the rapid adoption of digital technologies and social networks by children and young people continues, it is important to address the appropriate approach that would minimize risks without resorting to restricting the considerable opportunities and benefits that digital technologies offer. Children, youth and their families should be encouraged to get into online, but also educated about the use of these technologies to prevent risks. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Psychological security |
en_US |
dc.subject |
Digital technologies |
en_US |
dc.subject |
Cyber-bullying |
en_US |
dc.subject |
Stress |
en_US |
dc.subject |
Securitate psihologică |
en_US |
dc.subject |
Tehnologii digitale |
en_US |
dc.title |
Influența stresului asupra securității psihologice a copilului în utilizarea tehnologiilor inovative |
en_US |
dc.title.alternative |
The influence of stress on the child's psychological security in the use of innovative technologies |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |