REPOZITORIU UPSC

Formarea continuă a cadrelor didactice axată pe funcționalitatea factorilor protectori ai bunăstării copilului

Show simple item record

dc.contributor.author BOTNARI, Valentina
dc.contributor.author SCUTARU, Albina
dc.date.accessioned 2023-12-08T12:01:42Z
dc.date.available 2023-12-08T12:01:42Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation BOTNARI, Valentina, SCUTARU, Albina. Formarea continuă a cadrelor didactice axată pe funcționalitatea factorilor protectori ai bunăstării copilului. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 181-188. ISBN 978-9975-46-681-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-681-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5750
dc.description În articolul dat se expun rezultatele studiului dedicat importanței implementării programelor de formare continuă a cadrelor didactice axate pe exersarea competențelor pertinente ce ar permite abordarea familiei ca factor protector funcțional în asigurarea bunăstării copilului. Dat fiind faptul, că domeniile de bunăstare sunt evaluate prin două aspecte: rezultatul atins de către copil și capacitatea părinților/persoanelor în grija cărora se află copilul, studiul dat redă descrierea importanței implicării cadrelor didactice în ridicarea statusului familiei ca factor protector prioritar în satisfacerea necesătăților copilului, dar și în consolidarea competențelor educaționale ale părinților solicitate pentru asigurarea bunăstării copilului. en_US
dc.description.abstract The article presents the results of the study on the importance of implementing continuous training programs for teachers, focused on the practice of relevant skills that would permit to change the family approach as a functional protective factor in ensuring child welfare. Given the fact that the areas of well-being are evaluated by two aspects - the result achieved by the child and the capacity of the parents/caregivers - the study describes the importance of teachers‘ involvement in elevating the family status as a priority protective factor in meeting children‘s needs, as well as in strengthening parents‘ educational skills necessary to ensure child well-being. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Continuous training en_US
dc.subject Protective factor en_US
dc.subject Child well-being en_US
dc.subject Educational skills en_US
dc.subject Parents en_US
dc.subject Family en_US
dc.subject Teaching staff en_US
dc.subject Formarea continuă en_US
dc.subject Factor protector en_US
dc.subject Bunăstarea copilului en_US
dc.subject Competențe educaționale en_US
dc.subject Părinți en_US
dc.subject Familie en_US
dc.subject Cadrele didactice en_US
dc.title Formarea continuă a cadrelor didactice axată pe funcționalitatea factorilor protectori ai bunăstării copilului en_US
dc.title.alternative The continuous training of teaching staff focused on the functionality of the protective factors of the child's well-being en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account