dc.contributor.author |
BOTNARI, Valentina |
|
dc.contributor.author |
SCUTARU, Albina |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-08T12:01:42Z |
|
dc.date.available |
2023-12-08T12:01:42Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
BOTNARI, Valentina, SCUTARU, Albina. Formarea continuă a cadrelor didactice axată pe funcționalitatea factorilor protectori ai bunăstării copilului. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 181-188. ISBN 978-9975-46-681-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-681-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5750 |
|
dc.description |
În articolul dat se expun rezultatele studiului dedicat importanței implementării programelor de formare continuă a cadrelor didactice axate pe exersarea competențelor pertinente ce ar permite abordarea familiei ca factor protector funcțional în asigurarea bunăstării copilului. Dat fiind faptul, că domeniile de bunăstare sunt evaluate prin două aspecte: rezultatul atins de către copil și capacitatea părinților/persoanelor în grija cărora se află copilul, studiul dat redă descrierea importanței implicării cadrelor didactice în ridicarea statusului familiei ca factor protector prioritar în satisfacerea necesătăților copilului, dar și în consolidarea competențelor educaționale ale părinților solicitate pentru asigurarea bunăstării copilului. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article presents the results of the study on the importance of implementing continuous training programs for teachers, focused on the practice of relevant skills that would permit to change the family approach as a functional protective factor in ensuring child welfare. Given the fact that the areas of well-being are evaluated by two aspects - the result achieved by the child and the capacity of the parents/caregivers - the study describes the importance of teachers‘ involvement in elevating the family status as a priority protective factor in meeting children‘s needs, as well as in strengthening parents‘ educational skills necessary to ensure child well-being. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Continuous training |
en_US |
dc.subject |
Protective factor |
en_US |
dc.subject |
Child well-being |
en_US |
dc.subject |
Educational skills |
en_US |
dc.subject |
Parents |
en_US |
dc.subject |
Family |
en_US |
dc.subject |
Teaching staff |
en_US |
dc.subject |
Formarea continuă |
en_US |
dc.subject |
Factor protector |
en_US |
dc.subject |
Bunăstarea copilului |
en_US |
dc.subject |
Competențe educaționale |
en_US |
dc.subject |
Părinți |
en_US |
dc.subject |
Familie |
en_US |
dc.subject |
Cadrele didactice |
en_US |
dc.title |
Formarea continuă a cadrelor didactice axată pe funcționalitatea factorilor protectori ai bunăstării copilului |
en_US |
dc.title.alternative |
The continuous training of teaching staff focused on the functionality of the protective factors of the child's well-being |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |