REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea interesului și competențelor antreprenoriale printr-un program de formare interactiv în condițiile învățământului liceal

Show simple item record

dc.contributor.author ROBU, Alina
dc.date.accessioned 2023-12-05T13:04:09Z
dc.date.available 2023-12-05T13:04:09Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ROBU, Alina. Dezvoltarea interesului și competențelor antreprenoriale printr-un program de formare interactiv în condițiile învățământului liceal. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 144-155. ISBN 978-9975-46-681-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-681-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5742
dc.description Numărul de programe educaționale cu tematică antreprenorială este în creștere, dar impactul acestora este insuficient cercetat la nivel local. Acest studiu contribuie la înțelegerea efectului educației antreprenoriale asupra intențiilor antreprenoriale la nivelul elevilor de liceu. Cercetarea a inclus 147 de elevi, 16-18 ani, împărțiți în grup de control și grup experimental. Elevii din grupul experimental au luat parte la un program educațional interactiv pe parcursul a 12 întâlniri, în scopul dezvoltării cunoștințelor despre antreprenoriat. A fost observat un efect de magnitudine mare a programului educațional asupra intențiilor antreprenoriale (ηp2=0.83, Cohen's d=3.07) și competențelor antreprenoriale (ηp2=0.82, Cohen's d=2.69). Conform rezultatelor, considerăm că formarea antreprenorială în rândul instituțiilor de educație poate spori dobândirea de abilități relevante și încrederea necesară pentru angrenarea tinerilor în desfășurarea activităților antreprenoriale independente. en_US
dc.description.abstract The number of educational programs with an entrepreneurial thematic is increasing, but their impact is insufficiently researched at the local level. This study contributes to the understanding of the effect of entrepreneurship education on entrepreneurial intentions in high school students. The research included 147 students, 16-18 years old, divided into a control group and an experimental group. Students in the experimental group took part in an interactive educational program during 12 meetings in order to develop their knowledge about entrepreneurship. We observed a large effect size of the educational program on entrepreneurial intentions (ηp2=0.83, Cohen's d=3.07) and entrepreneurial skills (ηp2=0.82, Cohen's d=2.69). According to the results, we believe that entrepreneurship training among educational institutions can enhance the acquisition of relevant skills and the necessary confidence to engage young people in the development of independent entrepreneurial activities. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject High school education en_US
dc.subject Entrepreneurial education en_US
dc.subject Formative experience en_US
dc.subject Entrepreneurial intentions en_US
dc.subject Entrepreneurial skills en_US
dc.subject Învățământ liceal en_US
dc.subject Educație antreprenorială en_US
dc.subject Experiment formativ en_US
dc.subject Intenții antreprenoriale en_US
dc.subject Competențe antreprenoriale en_US
dc.title Dezvoltarea interesului și competențelor antreprenoriale printr-un program de formare interactiv în condițiile învățământului liceal en_US
dc.title.alternative Development of entrepreneurial interest and skills through an interactive training program in the conditions of high school education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account