dc.contributor.author |
ROBU, Alina |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-05T13:04:09Z |
|
dc.date.available |
2023-12-05T13:04:09Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
ROBU, Alina. Dezvoltarea interesului și competențelor antreprenoriale printr-un program de formare interactiv în condițiile învățământului liceal. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 144-155. ISBN 978-9975-46-681-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-681-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5742 |
|
dc.description |
Numărul de programe educaționale cu tematică antreprenorială este în creștere, dar impactul acestora este insuficient cercetat la nivel local. Acest studiu contribuie la înțelegerea efectului educației antreprenoriale asupra intențiilor antreprenoriale la nivelul elevilor de liceu. Cercetarea a inclus 147 de elevi, 16-18 ani, împărțiți în grup de control și grup experimental. Elevii din grupul experimental au luat parte la un program educațional interactiv pe parcursul a 12 întâlniri, în scopul dezvoltării cunoștințelor despre antreprenoriat. A fost observat un efect de magnitudine mare a programului educațional asupra intențiilor antreprenoriale (ηp2=0.83, Cohen's d=3.07) și competențelor antreprenoriale (ηp2=0.82, Cohen's d=2.69). Conform rezultatelor, considerăm că formarea antreprenorială în rândul instituțiilor de educație poate spori dobândirea de abilități relevante și încrederea necesară pentru angrenarea tinerilor în desfășurarea activităților antreprenoriale independente. |
en_US |
dc.description.abstract |
The number of educational programs with an entrepreneurial thematic is increasing, but their impact is insufficiently researched at the local level. This study contributes to the understanding of the effect of entrepreneurship education on entrepreneurial intentions in high school students. The research included 147 students, 16-18 years old, divided into a control group and an experimental group. Students in the experimental group took part in an interactive educational program during 12 meetings in order to develop their knowledge about entrepreneurship. We observed a large effect size of the educational program on entrepreneurial intentions (ηp2=0.83, Cohen's d=3.07) and entrepreneurial skills (ηp2=0.82, Cohen's d=2.69). According to the results, we believe that entrepreneurship training among educational institutions can enhance the acquisition of relevant skills and the necessary confidence to engage young people in the development of independent entrepreneurial activities. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
High school education |
en_US |
dc.subject |
Entrepreneurial education |
en_US |
dc.subject |
Formative experience |
en_US |
dc.subject |
Entrepreneurial intentions |
en_US |
dc.subject |
Entrepreneurial skills |
en_US |
dc.subject |
Învățământ liceal |
en_US |
dc.subject |
Educație antreprenorială |
en_US |
dc.subject |
Experiment formativ |
en_US |
dc.subject |
Intenții antreprenoriale |
en_US |
dc.subject |
Competențe antreprenoriale |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea interesului și competențelor antreprenoriale printr-un program de formare interactiv în condițiile învățământului liceal |
en_US |
dc.title.alternative |
Development of entrepreneurial interest and skills through an interactive training program in the conditions of high school education |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |