Abstract:
The Coronavirus Crisis coincided with the updating and adoption of new directions in education development, which imposed new requirements quality of education assessment. Among them, digitization comes to the fore. The massive transition of education to the distance learning format, together with the rapid development, sophistication and use of digital technologies, as well as their active implementation in educational processes, have led to an urgent need for the creation and implementation of digital assessment tools of the quality of education in the online environment. Currently, evaluating the quality of online education is a challenge at all levels of education. It is no coincidence that developments in this field are taking place in different countries. Digital testing tools, surveillance mechanisms, virtual classroom monitoring technologies (e.g. Digital Teach) and others are being developed in different countries.
Description:
Criza coronavirusului a coincis cu actualizarea și adoptarea noilor direcții în dezvoltarea învățământului, care impun și noi cerințe pentru evaluarea calității educației. Printre acestea, digitalizarea iese în prim plan. Tranziția masivă a educației către un format de învățământ la distanță, împreună cu dezvoltarea rapidă, sofisticarea și utilizarea tehnologiilor digitale, precum și implementarea activă al acestora în procesele educaționale, au dus la o nevoie urgentă de creare și implementare a unor instrumente digitale de evaluare a calității învățământului în mediul online. În prezent, evaluarea calității educației online este o provocare la toate nivelurile de învățământ. Nu este o coincidență faptul că evoluțiile în acest domeniu au loc în diferite țări. În diferite țări se dezvoltă instrumente de testare digitală, mecanisme de supraveghere, tehnologii de monitorizare a claselor virtuale (de exemplu, Digital Teach) și altele.