Abstract:
On the background of the general problems of society in current times, the lack of financial education is felt in every household where there are dissatisfactions related to money, financial resources do not arrive from one month to the next, or loans are made without very thorough prior information, or the standard of living is at a level of material insufficiency. This gap in the formation of individuals, in turn, ensures a multitude of frustrations for both adults and children, frustrations constantly fueled by the limitations imposed by the insufficiency of money. Our critical analysis wants to reveal in the present article the reasons behind the low level of financial education, reasons that inevitably lead to the situation of peoples on different levels of economic, social and personal development of individuals, according to OECD statistics, the need for digital resources in the financial education of students, because money education should start as soon as possible, but also an ideal image of the Class of the Future, where students go to school with love, eager for a personal training adapted to the present and the future, through assertive learning and through the acquisition of skills designed to lead the student to personal development, to integration in the labor market, but also to personal prosperity.
Description:
Pe fondul problemelor generale ale societății în vremurile actuale, lipsa unei educații financiare se face resimțită în fiecare gospodărie în care există nemulțumiri legate de bani, nu ajung resursele financiare de la o lună la alta, sau se fac împrumuturi fără o informare prealabilă foarte aprofundată, ori nivelul de trai se află la un nivel de insuficiență materială. Această lacună din formarea indivizilor asigură, în schimb, o multitudine de frustrări, atât pentru adulți, cât și pentru copii, frustrări alimentate permanent de limitările impuse de insuficiența banilor. Analiza noastră critică dorește să dezvăluie în articolul prezent motivele care stau la baza nivelului scăzut de educație financiară, motive care duc, inevitabil, la situarea popoarelor pe niveluri diferite de dezvoltare economică, socială și personală a indivizilor, conform statisticilor OECD, necesitatea unor resurse digitale în educația financiară a elevilor, deoarece educația banilor ar trebui să înceapă cât mai curând, dar și o imagine ideală a Clasei Viitorului, unde elevii merg cu drag la școală, dornici de o formare personală adaptată prezentului și viitorului, printr-o învățare asertivă și prin achiziția unor competențe menite să conducă elevul la o dezvoltare personală, la o integrare pe piața muncii, dar și la o prosperitate personală.