dc.contributor.author |
BUZEA, Mariana |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-04T12:15:59Z |
|
dc.date.available |
2023-12-04T12:15:59Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
BUZEA, Mariana. Formarea motivației la însușirea limbajului literar de către elevii claselor primare (în contextul curriculumului la literatura română în clasele primare). În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 94-101. ISBN 978-9975-46-681-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-681-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5734 |
|
dc.description |
Generația acestui mileniu trăiește un timp al schimbărilor, în care și elevii claselor primare caută interogativ noi sensuri ale existenței sale în comunicare. Devenirea cetățeanului competent în comunicare, în diverse planuri-cognitiv, social, cultura, civilizator, globalizator se conturează în cadrul educației școlare ca valori de primă importanță.
În practica educațională a achiziționării limbii române de către elevii claselor primare se atestă și valoarea comunicativă a limbajului prin antrenarea reperelor verbale specifice comunicării în limba română.
Evaluarea competențelor de comunicare a elevilor desemnează rolul limbii române în procesul de socializare al elevilor, marchează contextul relațional al comunicării ca un contract de colaborare în baza ansamblului funcțional al interacțiunii verbale. |
en_US |
dc.description.abstract |
The generation of this millennium is living a time of changes, in which even primary school students are interrogatively looking for new meanings of their existence in communication. Becoming a citizen competent in communication, in various plans - cognitive, social, cultural, civilizing, globalizing - takes shape within school education as values of first importance. In the educational practice of the acquisition of the Romanian language by primary school students, the communicative value of the language is attested by training the specific verbal landmarks of communication in the Romanian language. The assessment of students' communication skills indicates the role of the Romanian language in the socialization process of students, marks the relational context of communication as a collaboration contract based on the functional ensemble of verbal interaction. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Capacity |
en_US |
dc.subject |
Practice activity |
en_US |
dc.subject |
Knowledge |
en_US |
dc.subject |
Attitudes |
en_US |
dc.subject |
Skills |
en_US |
dc.subject |
Capacitate |
en_US |
dc.subject |
Activitate de exersare |
en_US |
dc.subject |
Cunoștințe |
en_US |
dc.subject |
Atitudini |
en_US |
dc.subject |
Priceperi |
en_US |
dc.title |
Formarea motivației la însușirea limbajului literar de către elevii claselor primare (în contextul curriculumului la literatura română în clasele primare) |
en_US |
dc.title.alternative |
Formation of motivation to acquire the literary language by primary school students (in the context of the Romanian literature curriculum in primary schools) |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |