dc.contributor.author |
BAIASU, Alina Gabriela |
|
dc.date.accessioned |
2023-12-04T10:53:38Z |
|
dc.date.available |
2023-12-04T10:53:38Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
BAIASU, Alina Gabriela. Dezvoltarea abilităților emoționale și sociale la adolescenții aflați în situații de risc. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 67-74. ISBN 978-9975-46-681-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-681-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5729 |
|
dc.description |
Schimbările majore din cadrul societăţii româneşti şi ritmul trepidant de viaţă şi-au pus şi îşi pun amprenta asupra personalităţii în formare a adolescenţilor. Timpul tot mai puţin petrecut în familie, plecarea părinţilor în străinătate, efectele stresului la nivel biologic, emoţional, cognitiv şi comportamental, schimbările rapide şi uneori dramatice din sfera profesională, sunt doar câţiva factori care conduc la o realitate uzuală şi deja acceptată în şcolile româneşti: violenţa verbală şi fizică, consumul de tutun şi alcool, consumul şi traficul de droguri, comportament sexual deviant.
Adesea, şcoala lasă la întâmplare educaţia socioemoţională a elevilor, supralicitând unilateral pregătirea şcolară. În ultimii ani, un număr considerabil de cercetări au arătat legătura dintre abilitățile socioemoționale și succesul, eficiența școlară. Învățarea și încurajarea manifestării unor astfel de abilități în școală ajută elevii să își mărească capacitatea de integrare la nivel cognitiv, la nivelul emoțiilor și comportamentelor, ceea ce contribuie la apariția unor relații și atitudini pozitive în școală și în viața de zi cu zi a elevilor. |
en_US |
dc.description.abstract |
The major changes within the Romanian society and the throbbing rhythm of life have made their mark on the personality of adolescents in formation. The less and less time spent in the family, the departure of parents abroad, the effects of stress at the biological, emotional, cognitive and behavioral level, the rapid and sometimes dramatic changes in the professional sphere, are just a few factors that lead to a common and already accepted reality in Romanian schools: verbal and physical violence, tobacco and alcohol consumption, drug use and trafficking, sexual behavior. Often, the school leaves the socio-emotional education of the students at random, unilaterally over-bidding the school preparation. In recent years, a considerable number of researches have shown the link between socioemotional skills and school success, effectiveness. Learning and encouraging the manifestation of such skills in school helps students to increase their ability to integrate at the cognitive level, at the level of emotions and behaviors, which contributes to the emergence of positive relationships and attitudes in school and in the daily life of students. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Adolescenți |
en_US |
dc.subject |
Program de consiliere |
en_US |
dc.subject |
Abilități emoționale și sociale |
en_US |
dc.subject |
Comportamente de risc |
en_US |
dc.subject |
Adolescenți |
en_US |
dc.subject |
Program de consiliere |
en_US |
dc.subject |
Abilități emoționale și sociale |
en_US |
dc.subject |
Comportamente de risc |
en_US |
dc.title |
Dezvoltarea abilităților emoționale și sociale la adolescenții aflați în situații de risc |
en_US |
dc.title.alternative |
Development of emotional and social skills in adolescents in risky situations |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |