REPOZITORIU UPSC

Modelul psihopedagogic de diminuare a agresivității, la agresori, în mediul penitenciar

Show simple item record

dc.contributor.author SABAREANU, Laurentiu Mihai
dc.contributor.author GONTA, Victoria
dc.date.accessioned 2023-11-30T09:44:06Z
dc.date.available 2023-11-30T09:44:06Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation SABAREANU, Laurentiu Mihai, GONTA, Victoria. Modelul psihopedagogic de diminuare a agresivității, la agresori, în mediul penitenciar. În: Educația din perspectiva conceptului Clasa Viitorului: Culegere de articole ale conferinței științifice naționale cu participare internațională, ed. a 3-a, 4-5 noiembrie, 2022. Chișinău: CEP UPSC, 2022, pp. 43-52. ISBN 978-9975-46-681-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-681-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5727
dc.description Trăsătură fundamentală a ființelor vii, agresivitatea umană apare ca o realitate complexă: de la normă/regulă în relațiile cu ceilalți, un mod de afirmare într-un anumit context, garanția succesului (formă nonviolentă, calmă), până la percepția ei ca un formă de comportament orientată distructiv, cu producere de prejudicii materiale, psihologice, morale sau mixte (Neculau, 1996). Cu alte cuvinte, agresivitatea poate lua forma acelei dispoziții fundamentale „mulțumită căreia ființa vie poate obține satisfacerea nevoilor sale vitale, în principal alimentare și sexuale‖, „forma dinamismului unui subiect care se afirmă, care nu fuge de greutăți sau luptă‖, (Larousse, 1998) precum și cea a personajului ostil, răuvoitor, orientat spre sine (autoagresivitate) sau către ceilalți (heteroagresivitate). Prezentul articol evidențiază importanța reglării cognitive a emoțiilor și a reducerii agresiunii asupra populației detențioase prin intensificarea intervenției psihoeducaționale la nivelul deținuților. Studiul documentelor și programelor psihologice, sociale, educaționale, intervențiile proprii și cercetările anterioare, munca efectivă cu populația penitenciară și rezultatele studiului pilot vin să întărească convingerile autorului asupra importanței psihoeducației în mediul penitenciar. en_US
dc.description.abstract A fundamental feature of living beings, human aggression appears as a complex reality: from the norm/rule in relations with others, a way of affirmation in a certain context, the guarantee of success (nonviolent, calm form), to its perception as a form of behavior destructively oriented, with the production of material, psychological, moral or mixed damages (Neculau, 1996). In other words, aggressiveness can take the form of that fundamental disposition "thanks to which the living being can obtain the satisfaction of its vital needs, mainly food and sexual", "the form of the dynamism of a subject who asserts himself, who does not run away from difficulties or struggle", (Larousse, 1998) as well as that of the hostile, malevolent character oriented towards oneself (self-aggressiveness) or towards others (hetero-aggressiveness) The present article highlights the importance of cognitive emotion regulation and reducing aggression on the custodial population by enhancing the psychoeducational intervention at the level of inmates. The study of documents and psychological, social, educational programs, own interventions and previous research, the actual work with the prison population and the results of the pilot study come to strengthen the author's convictions on the importance of psychoeducation in the penitentiary environment. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Teaching en_US
dc.subject Cognitive emotion regulation en_US
dc.subject Aggression en_US
dc.subject Delinquent population en_US
dc.subject Psychoeducational en_US
dc.subject Predare en_US
dc.subject Reglare cognitivă emoțională en_US
dc.subject Agresivitate en_US
dc.subject Populație delincventă en_US
dc.subject Intervenție psihoeducativă en_US
dc.title Modelul psihopedagogic de diminuare a agresivității, la agresori, în mediul penitenciar en_US
dc.title.alternative The psycho-pedagogical model of reducing aggression in the penitentiary environment en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account