REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea competenței elevului de a învăța să învețe prin activități integratoare independente de valorizare a textului

Show simple item record

dc.contributor.author OREHOVSCHI, Sergiu
dc.contributor.author GORAȘ-POSTICĂ, Viorica
dc.date.accessioned 2023-10-30T07:58:45Z
dc.date.available 2023-10-30T07:58:45Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation OREHOVSCHI, Sergiu. Dezvoltarea competenței elevului de a învăța să învețe prin activități integratoare independente de valorizare a textului: Teză de doctor în științe ale educației: 531.01. Teoria generală a educației. Chișinău, 2023. 287 p. en_US
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5693
dc.description The purpose of the research is to determine the theoretical and methodological foundations of the development of the high school student's competence to learn to learn through independent activities of text valorization, in an integrative curricular formula. Research objectives: analysis of the approach, in local and foreign science, of the concepts of extra muros independent learning, homework, integrated view of learning, training/development of the competence to learn to learn, textual competence; determining the specificity of homework in the Republic of Moldova, with the establishment of the degree to which they ensure the development of the competence to learn to learn, based on the research of homework in current educational policy documents and in the results of the field survey; the elucidation of the particularities of the integrated approach to school subjects through the prism of extra muros learning activities, valuing the text as a reference educational practice; the development and experimental validation of the Pedagogical Model of extra muros independent learning in an integrative formula; identifying the essence, functions, particularities, purposes and benefits of inter-/transdisciplinary project assignments, as an alternative to the homework phenomenon offered today. en_US
dc.description.abstract Scopul lucrării constă în determinarea premiselor teoretice și metodologice ale dezvoltării competenței elevului licean de a învăța să învețe prin activități independente de valorizare a textului, în formulă curriculară integratoare. Obiectivele cercetării: analiza abordării, în știința autohtonă și în cea din afara țării, a conceptelor învățare independentă extra muros, tema pentru acasă, viziune integrată asupra învățării, formarea/ dezvoltarea competenței de a învăța să înveți, competență textuală; determinarea specificului temelor pentru acasă în Republica Moldova, cu stabilirea gradului în care acestea asigură dezvoltarea competenței de a învăța să înveți, în baza cercetării fenomenului în cauză în documentele curente de politici educaționale și în rezultatele sondajului pe teren; elucidarea particularităților abordării integrate a disciplinelor școlare prin prisma activităților de învățare extra muros, valorificând textul ca practică educațională de referință; elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic al învățării independente extra muros în formulă integratoare; identificarea esenței, funcțiilor, particularităților, scopurilor și beneficiilor pe care le au temele-proiect cu caracter inter-/ transdisciplinar, ca alternativă a fenomenului temelor pentru acasă oferite astăzi. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Activițăți integrative en_US
dc.subject Organizarea instruirii en_US
dc.title Dezvoltarea competenței elevului de a învăța să învețe prin activități integratoare independente de valorizare a textului en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account