Abstract:
The article highlights defining aspects of the interpretation of the meaning of design and organization of extracurricular activities, providing a series of definitions of these concepts, as well as principles necessary for the preparation and implementation by teachers of their own extracurricular activities. The problem of designing and organizing activities has always been a concern among theorists, but also practitioners, who work in educational institutions. Currently, teachers in primary, secondary and general education institutions also discuss the need to design activities.
Description:
Articolul reliefează aspecte definitorii ale interpretării semnificației de proiectare și organizare a activităților extrașcolare, oferind un șir de definiții a acestor concepte, cît și principii necesare pentru pregătirea și realizarea de către cadrele didactice a propriilor modele de activități extrașcolare. Problema proiectării şi organizării activităţilor a constituit în permanenţă o preocupare în rândurile teoreticienilor, dar şi a practicienilor, care activează în instituţiile de învăţământ. Actualmente, cadrele didactice din instituţiile de învăţământ primar, secundar general, dar şi extraşcolar mai pun în discuţie necesitatea proiectării activităţilor.