dc.contributor.author |
ROȘCA, Tatiana |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-18T13:09:13Z |
|
dc.date.available |
2023-10-18T13:09:13Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
ROȘCA, Tatiana. Particularități ale relației incluzive dintre școală și familie. Cazul familiei moldovenești imigrante din Italia. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 5: Educație interculturală. Psihopedagogie și incluziune școlară. Chişinău: UST, 2022, pp. 259-266. ISBN 978-9975-76-387-5. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-382-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-387-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5676 |
|
dc.description |
În ultimii ani, societatea italiană este martora unui proces complex de transformare, unde migrația constituie un factor central, ce cuprinde numeroase sfere ale vieții sociale. Școala este cu siguranță una dintre cele mai interesate structuri în căutarea de noi strategii de gestionare a schimbărilor generate de multiculturalism, datorită prezenței tot mai vizibile a copiilor imigranți. În plus, intrarea în școală a copiilor din familiile de origine imigrantă, evidențiază în continuare importanța stabilirii punctelor de interacțiune și comunicare între familie și școală. Dimensiunea relațională este motorul unui proces de reînnoire, elementul fondator al oricărui proiect educațional intercultural, cu scopul de a dezvolta tuturor copiilor și familiilor lor, sentimentul unei apartenențe multiple care să le permită să trăiască într-un mod armonios în societatea multietnică. |
en_US |
dc.description.abstract |
In recent years, Italian society has witnessed a complex process of transformation, where migration is a central factor, encompassing many spheres of social life. The school is certainly one of the most interested structures in the search for new strategies for managing the changes generated by multiculturalism, due to the increasingly visible presence of immigrant children. In addition, the entry of children from immigrant families into school further highlights the importance of establishing points of interaction and communication between the family and the school. The relational dimension is the engine of a renewal process, the founding element of any intercultural educational project, in order to develop all children and their families, the feeling of multiple belonging that will allow them to live harmoniously in multiethnic society. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Familie imigrantă |
en_US |
dc.subject |
Relație familie-școală |
en_US |
dc.subject |
Cadru didactic |
en_US |
dc.subject |
Proces de studii |
en_US |
dc.subject |
Immigrant family |
en_US |
dc.subject |
Family-school relationship |
en_US |
dc.subject |
Teaching staff |
en_US |
dc.subject |
Study process |
en_US |
dc.title |
Particularități ale relației incluzive dintre școală și familie. Cazul familiei moldovenești imigrante din Italia |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |