dc.contributor.author |
MOCANU, Cornelia |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-18T12:35:45Z |
|
dc.date.available |
2023-10-18T12:35:45Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
MOCANU, Cornelia. Comunicarea la elevii cu deficienţe mintale în mediul social. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 5: Educație interculturală. Psihopedagogie și incluziune școlară. Chişinău: UST, 2022, pp. 211-214. ISBN 978-9975-76-387-5. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-382-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-387-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5667 |
|
dc.description |
Procesul de socializare a copiilor cu deficienţă mintală se confruntă cu probleme greu de soluţionat, cum ar fi lipsa deprinderilor de comunicare interpersonală în mediul persoanelor fără deficienţe; inexistenţa necesităţii de a comunica; autoaprecierea inadecvată; perceperea negativă a altor persoane; egocentrismul; înclinaţia spre a fi întreţinuţi şi tutelaţi. Viaţa copilului cu deficienţă mintală nu presupune contactul larg cu semenii săi: dacă copilul este instituţionalizat, atunci el este înconjurat de persoane cu probleme social-psihice şi comunicative asemănătoare; dacă se află în familie, atunci alături sunt doar familia, rudele, de aceea necesitatea unei analize profunde a legităţilor de dezvoltare a comunicării la categoria dată de copii. |
en_US |
dc.description.abstract |
The socialization process of children with mental disabilities faces difficult problems to solve, such as the lack of interpersonal communication skills in the environment of people without disabilities; the non-existence of the need to communicate; inadequate self-esteem; negative perception of other people; egocentrism; the inclination to be maintained and protected. The life of the mentally handicapped child does not involve wide contact with his peers: if the child is institutionalized, then he is surrounded by people with similar social-mental and communicative problems; if they are in the family, then only the family, the relatives, are next to them, therefore the need for a deep analysis of the laws of communication development in the category given by children. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Competenţa de comunicare |
en_US |
dc.subject |
Incluziune |
en_US |
dc.subject |
Deficienţă de intelect |
en_US |
dc.subject |
Copil cu deficienţe |
en_US |
dc.subject |
Communication competence |
en_US |
dc.subject |
Inclusion |
en_US |
dc.subject |
Intellectual disability |
en_US |
dc.subject |
Child with disabilities |
en_US |
dc.title |
Comunicarea la elevii cu deficienţe mintale în mediul social |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |