REPOZITORIU UPSC

Comunicarea la elevii cu deficienţe mintale în mediul social

Show simple item record

dc.contributor.author MOCANU, Cornelia
dc.date.accessioned 2023-10-18T12:35:45Z
dc.date.available 2023-10-18T12:35:45Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation MOCANU, Cornelia. Comunicarea la elevii cu deficienţe mintale în mediul social. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 5: Educație interculturală. Psihopedagogie și incluziune școlară. Chişinău: UST, 2022, pp. 211-214. ISBN 978-9975-76-387-5. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-382-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-387-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5667
dc.description Procesul de socializare a copiilor cu deficienţă mintală se confruntă cu probleme greu de soluţionat, cum ar fi lipsa deprinderilor de comunicare interpersonală în mediul persoanelor fără deficienţe; inexistenţa necesităţii de a comunica; autoaprecierea inadecvată; perceperea negativă a altor persoane; egocentrismul; înclinaţia spre a fi întreţinuţi şi tutelaţi. Viaţa copilului cu deficienţă mintală nu presupune contactul larg cu semenii săi: dacă copilul este instituţionalizat, atunci el este înconjurat de persoane cu probleme social-psihice şi comunicative asemănătoare; dacă se află în familie, atunci alături sunt doar familia, rudele, de aceea necesitatea unei analize profunde a legităţilor de dezvoltare a comunicării la categoria dată de copii. en_US
dc.description.abstract The socialization process of children with mental disabilities faces difficult problems to solve, such as the lack of interpersonal communication skills in the environment of people without disabilities; the non-existence of the need to communicate; inadequate self-esteem; negative perception of other people; egocentrism; the inclination to be maintained and protected. The life of the mentally handicapped child does not involve wide contact with his peers: if the child is institutionalized, then he is surrounded by people with similar social-mental and communicative problems; if they are in the family, then only the family, the relatives, are next to them, therefore the need for a deep analysis of the laws of communication development in the category given by children. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Competenţa de comunicare en_US
dc.subject Incluziune en_US
dc.subject Deficienţă de intelect en_US
dc.subject Copil cu deficienţe en_US
dc.subject Communication competence en_US
dc.subject Inclusion en_US
dc.subject Intellectual disability en_US
dc.subject Child with disabilities en_US
dc.title Comunicarea la elevii cu deficienţe mintale în mediul social en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account