dc.contributor.author |
BOSTAN, Carmen-Gabriela |
|
dc.contributor.author |
CALALB, Mihail |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-17T12:15:27Z |
|
dc.date.available |
2023-10-17T12:15:27Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
BOSTAN, Carmen-Gabriela, CALALB, Mihail. Using open educational resources in physics. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 3 : Ştiinţe umanistice şi arte. Ştiinţe exacte şi ale naturii. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 364-370. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-787-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-773-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-787-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5646 |
|
dc.description |
În contextul ultimilor ani, învățarea la distanță a căpătat noi valențe, fiind preponderentă în vremuri de criză. În plus, societatea actuală se conectează în mediul virtual, cunoscând o adevărată revoluție digitală în toate domeniile. Având în vedere acest progres, educația școlară trebuie să se adapteze. Platformele digitale inundă piața educațională și pun la dispoziția profesorilor instrumente de creare de conținut digital interactiv, teste de evaluare precum și interfața de comunicare între actorii educaționali, iar materialele educaționale deschise devin accesibile tuturor. Profesorii pot dezvolta sau personaliza conținut inteligent, conform programelor școlare. În România, prin intermediul proiectului național CRED, a fost creată o bibliotecă digitală gratuită cu resurse educaționale deschise pentru învățământul primar și gimnazial, care pune la dispoziția profesorilor și elevilor conținut video. Acest articol prezintă site-ul „Fizica, gimnaziu”, în care se regăsesc resursele dezvoltate pentru clasele VI – VIII, precum și crearea unei lecții interactive prin intermediul aplicației Genially. Utilizarea resurselor digitale facilitează crearea de experiențe de învățare personalizate pentru elevi. Utilizarea tehnologiei in educaţie ar putea aduce unele beneficii, precum: un mediu de învățare captivant; laboratoare interactive, prelucrarea datelor experimentale, evaluare interactivă, se adreseaza unor stiluri diferite de învățare; face posibilă învățarea în ritm propriu. |
en_US |
dc.description.abstract |
In the context of recent years, distance learning has acquired new values, being predominant in times of crisis. In addition, today’s society connects in the virtual environment, experiencing a true digital revolution in all fields. Given this progress, school education must adapt. Digital platforms flood the educational market and provide teachers with tools for creating interactive digital content, assessment tests as well as communication interfaces between educational actors, and open educational materials become accessible to all. Teachers can develop or customize intelligent content according to school curricula. In Romania, through the national CRED project, a free digital library with open educational resources for primary and secondary education was created, which makes video content available to teachers and students. This article presents the website „Fizica, gimnaziu” (physics, middle school), where you can find the resources developed for grades VI - VIII, as well as the creation of an interactive lesson through the Genially application. Using digital resources makes it easier to create personalized learning experiences for students. The use of technology in education could bring some benefits, such as: an engaging learning environment; interactive laboratories, experimental data processing, interactive assessment, address different learning styles; makes learning at your own pace possible. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Physics teaching |
en_US |
dc.subject |
OER/ RED |
en_US |
dc.subject |
e-learning |
en_US |
dc.subject |
Interactive lesson |
en_US |
dc.subject |
Interactive tools |
en_US |
dc.subject |
Predarea fizicii |
en_US |
dc.subject |
e-learning |
en_US |
dc.subject |
Lecție interactivă |
en_US |
dc.subject |
Instrumente interactive |
en_US |
dc.title |
Using open educational resources in physics |
en_US |
dc.title.alternative |
Utilizarea resurselor educaționale deschise la fizică |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |