REPOZITORIU UPSC

Abordarea bazată pe sarcini în predarea limbilor străine

Show simple item record

dc.contributor.author HERȚA, Lilia
dc.date.accessioned 2023-10-09T11:08:35Z
dc.date.available 2023-10-09T11:08:35Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation HERȚA, Lilia. Abordarea bazată pe sarcini în predarea limbilor străine. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 3 : Ştiinţe umanistice şi arte. Ştiinţe exacte şi ale naturii. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 214-218. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-787-2. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-773-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-787-2
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5596
dc.description.abstract The purpose of this article is to present the background of task-based language teaching, define a task, describe the main approaches to task-based language teaching, specify basic characteristics of task-based language teaching, emphasize the importance of task-based language teaching as a potent strategy for maximizing language learning and teaching, elaborate on the advantages and difficulties of task-based language teaching, and discuss the roles of the teacher and the learner in TBL. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Task en_US
dc.subject Task-based language approach en_US
dc.subject Foreign language teaching en_US
dc.subject Sarcină en_US
dc.subject Abordare lingvistică bazată pe sarcini en_US
dc.subject Predarea limbilor străine en_US
dc.title Abordarea bazată pe sarcini în predarea limbilor străine en_US
dc.title.alternative Task-based approach in teaching foreign languages en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account