dc.contributor.author |
HERȚA, Lilia |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-09T11:08:35Z |
|
dc.date.available |
2023-10-09T11:08:35Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
HERȚA, Lilia. Abordarea bazată pe sarcini în predarea limbilor străine. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 3 : Ştiinţe umanistice şi arte. Ştiinţe exacte şi ale naturii. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 214-218. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-787-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-773-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-787-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5596 |
|
dc.description.abstract |
The purpose of this article is to present the background of task-based language teaching, define a task, describe the main approaches to task-based language teaching, specify basic characteristics of task-based language teaching, emphasize the importance of task-based language teaching as a potent strategy for maximizing language learning and teaching, elaborate on the advantages and difficulties of task-based language teaching, and discuss the roles of the teacher and the learner in TBL. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Task |
en_US |
dc.subject |
Task-based language approach |
en_US |
dc.subject |
Foreign language teaching |
en_US |
dc.subject |
Sarcină |
en_US |
dc.subject |
Abordare lingvistică bazată pe sarcini |
en_US |
dc.subject |
Predarea limbilor străine |
en_US |
dc.title |
Abordarea bazată pe sarcini în predarea limbilor străine |
en_US |
dc.title.alternative |
Task-based approach in teaching foreign languages |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |