dc.contributor.author |
PETRENCO, Liuba |
|
dc.contributor.author |
REMENEAC, Alla |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-03T08:59:17Z |
|
dc.date.available |
2023-10-03T08:59:17Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
PETRENCO, Liuba. Роль мультимедийных обучающих ресурсов по русскому языку как неродному на этапе рефлексии. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 3 : Ştiinţe umanistice şi arte, Ştiinţe exacte şi ale naturii. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 87-91. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-787-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-773-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-787-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5567 |
|
dc.description |
Cerințele înaintate sistemului de învățământ sunt în continuă schimbare, contribuind la o îmbunătățire a calității și a eficienții procesului de studiu. În același timp, apare necesitatea de utilizare a mijloacelor tehnice de ultimă oră, a strategiilor moderne de învățare pe tot parcursul vieții. Pentru a spori motivarea de învățare și pentru a stimula interesul cognitiv al elevilor, este necesară utilizarea tehnologiilor informaționale educaționale, precum și implicarea elevilor în lucrul individual. Tehnologiile informaționale, activitățile de învățare și creativitatea elevilor formează un tot întreg. Deosebit de importantă este utilizarea tehnologiilor informaționale la etapa de reflecție în procesul de însușire, analiză și interpretare creativă a materiei studiate. |
en_US |
dc.description.abstract |
The requirements for the education system are constantly changing, which leads to an improvement in the quality of the content of the educational process, as well as its effectiveness. At the same time, there is a need to use a variety of technical means, techniques and methods of continuous training. To increase the motivation for learning and stimulate the cognitive interest of students, it is necessary to use information educational technologies, as well as include students in independent work. Information technology, learning activities and student creativity are connected by a single thread. Information technology, learning activities and student creativity are connected by a single thread. Especially important is the use of information technology at the stage of reflection in the implementation of analysis, creative processing and disclosure of the studied information. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Educational information technologies |
en_US |
dc.subject |
Reflection stage |
en_US |
dc.subject |
Tehnologii informaționale educaționale |
en_US |
dc.subject |
Etapa de reflecție |
en_US |
dc.title |
Роль мультимедийных обучающих ресурсов по русскому языку как неродному на этапе рефлексии |
en_US |
dc.title.alternative |
The role of multimedia learning resources on Russian as a non-native language at the stage of reflection |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |