dc.contributor.author |
CURACIȚCHI, Angela |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-30T10:16:49Z |
|
dc.date.available |
2023-09-30T10:16:49Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
CURACIȚCHI, Angela. Развитие читательской грамотности младших школьников как условие успешного процесса обучения. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 2 : Ştiinţe ale educaţiei. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 275-279. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-783-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-773-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-783-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5526 |
|
dc.description |
Pentru a funcționa cu succes în lumea modernă, un elev trebuie să stăpânească un sistem de competențe care să-l adapteze și să-l socializeze la maximum în societate. Unul dintre principalele instrumente semnificative în procesul de rezolvare a diverselor situații, precum și în contextul autoeducației, autodezvoltării și autoperfecționării elevilor, este deținerea competenței de citire, care trebuie stabilită de la prima etapă de învățământ – în școala primară. La organizarea procesului de lectură este important să se apropie conținutul textului de situațiile comunicative pe care elevul le întâlnește în viață și să se activeze procesul de formare a diverselor abilități de citire. Extragerea informațiilor din text, interpretarea, înțelegerea și evaluarea lor, integrarea în propriile acțiuni sunt componentele procesului de citire, care formează o poziție activă în aplicarea cunoștințelor de către fiecare elev-cititor. În școala primară modernă, alfabetizarea în lectură este prezentată ca un rezultat meta-subiect al competențelor metacognitive formate care reprezintă resursa personală a elevului - cunoștințele, experiența, scopurile și strategiile sale de utilizare a informațiilor primite prin lectura în viață. |
en_US |
dc.description.abstract |
For successful functioning in the modern world, a pupil needs to master a system of competencies that adapt and socialize him in society as much as possible. One of the main tools that is significant in the process of resolving various situations, as well as in the context of self-education, self-development and self-improvement of pupils, is the possession of reading literacy, which must be laid down from the first stage of education - in primary school. When organizing the reading process, it is important to bring the content of the text closer to the communicative situations that the pupil encounters in life and to activate the process of forming various reading skills. The extraction of information from the text, its interpretation, comprehension and evaluation, integration into one’s own actions are the components of the process of reading literacy, which forms an active position in the application of knowledge by each pupil-reader. In modern primary school, reading literacy is presented as a meta-subject result of formed metacognitive competencies that represent a pupil’s personal resource – his/her knowledge, experience, goals and strategies for using the information received through reading in life. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.subject |
Alfabetizare de lectură |
en_US |
dc.subject |
Activitate de lectură |
en_US |
dc.subject |
Situație de comunicare |
en_US |
dc.subject |
Abilitate de citire |
en_US |
dc.subject |
Competență metacognitivă |
en_US |
dc.subject |
Reading literacy |
en_US |
dc.subject |
Reading activity |
en_US |
dc.subject |
Communication situation |
en_US |
dc.subject |
Reading ability |
en_US |
dc.subject |
Metacognitive competence |
en_US |
dc.subject |
Читательская грамотность |
en_US |
dc.subject |
Читательская активность |
en_US |
dc.subject |
Коммуникативная ситуация |
en_US |
dc.subject |
Способность к чтению |
en_US |
dc.subject |
Метакогнитивная компетентность |
en_US |
dc.title |
Развитие читательской грамотности младших школьников как условие успешного процесса обучения |
en_US |
dc.title.alternative |
Development of reading literacy of younger schoolchildren as a condition for a successful learning process |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |