REPOZITORIU UPSC

Развитие читательской грамотности младших школьников как условие успешного процесса обучения

Show simple item record

dc.contributor.author CURACIȚCHI, Angela
dc.date.accessioned 2023-09-30T10:16:49Z
dc.date.available 2023-09-30T10:16:49Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation CURACIȚCHI, Angela. Развитие читательской грамотности младших школьников как условие успешного процесса обучения. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 2 : Ştiinţe ale educaţiei. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 275-279. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-783-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-773-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-783-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5526
dc.description Pentru a funcționa cu succes în lumea modernă, un elev trebuie să stăpânească un sistem de competențe care să-l adapteze și să-l socializeze la maximum în societate. Unul dintre principalele instrumente semnificative în procesul de rezolvare a diverselor situații, precum și în contextul autoeducației, autodezvoltării și autoperfecționării elevilor, este deținerea competenței de citire, care trebuie stabilită de la prima etapă de învățământ – în școala primară. La organizarea procesului de lectură este important să se apropie conținutul textului de situațiile comunicative pe care elevul le întâlnește în viață și să se activeze procesul de formare a diverselor abilități de citire. Extragerea informațiilor din text, interpretarea, înțelegerea și evaluarea lor, integrarea în propriile acțiuni sunt componentele procesului de citire, care formează o poziție activă în aplicarea cunoștințelor de către fiecare elev-cititor. În școala primară modernă, alfabetizarea în lectură este prezentată ca un rezultat meta-subiect al competențelor metacognitive formate care reprezintă resursa personală a elevului - cunoștințele, experiența, scopurile și strategiile sale de utilizare a informațiilor primite prin lectura în viață. en_US
dc.description.abstract For successful functioning in the modern world, a pupil needs to master a system of competencies that adapt and socialize him in society as much as possible. One of the main tools that is significant in the process of resolving various situations, as well as in the context of self-education, self-development and self-improvement of pupils, is the possession of reading literacy, which must be laid down from the first stage of education - in primary school. When organizing the reading process, it is important to bring the content of the text closer to the communicative situations that the pupil encounters in life and to activate the process of forming various reading skills. The extraction of information from the text, its interpretation, comprehension and evaluation, integration into one’s own actions are the components of the process of reading literacy, which forms an active position in the application of knowledge by each pupil-reader. In modern primary school, reading literacy is presented as a meta-subject result of formed metacognitive competencies that represent a pupil’s personal resource – his/her knowledge, experience, goals and strategies for using the information received through reading in life. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.subject Alfabetizare de lectură en_US
dc.subject Activitate de lectură en_US
dc.subject Situație de comunicare en_US
dc.subject Abilitate de citire en_US
dc.subject Competență metacognitivă en_US
dc.subject Reading literacy en_US
dc.subject Reading activity en_US
dc.subject Communication situation en_US
dc.subject Reading ability en_US
dc.subject Metacognitive competence en_US
dc.subject Читательская грамотность en_US
dc.subject Читательская активность en_US
dc.subject Коммуникативная ситуация en_US
dc.subject Способность к чтению en_US
dc.subject Метакогнитивная компетентность en_US
dc.title Развитие читательской грамотности младших школьников как условие успешного процесса обучения en_US
dc.title.alternative Development of reading literacy of younger schoolchildren as a condition for a successful learning process en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account