dc.contributor.author |
GÎNJU, Stela |
|
dc.contributor.author |
GÎNJU, Gheorghe |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-26T18:07:33Z |
|
dc.date.available |
2023-09-26T18:07:33Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
GÎNJU, Stela, GÎNJU, Gheorghe. Continuitatea în predarea-învățarea-evaluarea conținuturilor despre floră la nivelul preșcolar și primar de învățământ. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 2 : Ştiinţe ale educaţiei. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 186-191. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-783-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-773-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-783-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5491 |
|
dc.description.abstract |
Flora is the totality of plants, which are in a certain region. Children’s familiarization with plants takes place from the level of early education, continuing in the primary grades. In the article, the author presents the dynamics of studying plant contents, indicating the units of competence, contents and activities recommended by the curriculum. At the same time, the difficult theoretical problems faced by teachers in teaching these contents are indicated, identified through a questionnaire. Methodological solutions for effective teaching-learning-evaluation of contents about flora are proposed. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.subject |
Flora |
en_US |
dc.subject |
Curriculum |
en_US |
dc.subject |
Continuitate |
en_US |
dc.subject |
Învăţământ preșcolar |
en_US |
dc.subject |
Învăţământ primar |
en_US |
dc.subject |
Flora |
en_US |
dc.subject |
Curriculum |
en_US |
dc.subject |
Continuity |
en_US |
dc.subject |
Preschool education |
en_US |
dc.subject |
Primary education |
en_US |
dc.title |
Continuitatea în predarea-învățarea-evaluarea conținuturilor despre floră la nivelul preșcolar și primar de învățământ |
en_US |
dc.title.alternative |
Continuity in the teaching-learning-assessment of the contents about flora at the pre-school and primary education level |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |