REPOZITORIU UPSC

Continuitatea în predarea-învățarea-evaluarea conținuturilor despre floră la nivelul preșcolar și primar de învățământ

Show simple item record

dc.contributor.author GÎNJU, Stela
dc.contributor.author GÎNJU, Gheorghe
dc.date.accessioned 2023-09-26T18:07:33Z
dc.date.available 2023-09-26T18:07:33Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation GÎNJU, Stela, GÎNJU, Gheorghe. Continuitatea în predarea-învățarea-evaluarea conținuturilor despre floră la nivelul preșcolar și primar de învățământ. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 2 : Ştiinţe ale educaţiei. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 186-191. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-783-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-773-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-783-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5491
dc.description.abstract Flora is the totality of plants, which are in a certain region. Children’s familiarization with plants takes place from the level of early education, continuing in the primary grades. In the article, the author presents the dynamics of studying plant contents, indicating the units of competence, contents and activities recommended by the curriculum. At the same time, the difficult theoretical problems faced by teachers in teaching these contents are indicated, identified through a questionnaire. Methodological solutions for effective teaching-learning-evaluation of contents about flora are proposed. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.subject Flora en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Continuitate en_US
dc.subject Învăţământ preșcolar en_US
dc.subject Învăţământ primar en_US
dc.subject Flora en_US
dc.subject Curriculum en_US
dc.subject Continuity en_US
dc.subject Preschool education en_US
dc.subject Primary education en_US
dc.title Continuitatea în predarea-învățarea-evaluarea conținuturilor despre floră la nivelul preșcolar și primar de învățământ en_US
dc.title.alternative Continuity in the teaching-learning-assessment of the contents about flora at the pre-school and primary education level en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account