dc.contributor.author |
SAMOILENKO, Nelia |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-25T15:40:56Z |
|
dc.date.available |
2023-09-25T15:40:56Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
SAMOILENKO, Nelia. Structure of social competence of future teachers as a didactic phenomenon. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 2 : Ştiinţe ale educaţiei. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 150-155. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-783-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-773-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-783-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5476 |
|
dc.description |
Un loc special în formarea Ucrainei ca stat independent, renașterea sa națională este ocupată de profesori foarte competenți și cuprinzător dezvoltați, al căror nivel de calitate al cunoștințelor ar trebui să asigure nevoile socio-profesionale ale societății moderne. Lucrarea științifică propusă este consacrată analizei structurii competenței sociale a viitorilor profesori ca fenomen didactic. Semnificația științifică a articolului constă în faptul că definiția autoarei a înțelegerii esențiale a structurii competenței sociale a viitorului profesor este propusă ca un set de cinci componente: motivațional-socializare, orientare-valoare, social-conținut, subiect. -activitate şi socioanalitică. Interesul pentru problema formării competenței sociale a viitorului profesor este legat de faptul că starea actuală de pregătire a specialiștilor din învățământul superior nu corespunde întotdeauna cerințelor moderne. Schimbările și îmbunătățirile în fundamentele organizatorice și metodice ale educației în instituțiile de învățământ superior, determinate de implicarea sistemului educațional ucrainean în procesele europene, au scos la iveală lacune semnificative în calitatea formării profesionale a viitorilor specialiști. Dintre multitudinea de întrebări cu caracter teoretic și practic, cele legate de procesele de socializare a unui tânăr în condițiile unui mediu educațional și profesional necesită o soluție urgentă. Și acesta este unul dintre principalele motive pentru care se actualizează problema formării competenței sociale a elevilor moderni - viitori profesori. În primul rând, este necesar să se precizeze conținutul conceptului de „competență” și să se determine relația acestuia cu conceptele de socializare și competență socială. |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.subject |
Competență |
en_US |
dc.subject |
Competentă socială |
en_US |
dc.subject |
Didactică |
en_US |
dc.subject |
Proces de invatare |
en_US |
dc.subject |
Competence |
en_US |
dc.subject |
Social competence |
en_US |
dc.subject |
Future teacher |
en_US |
dc.subject |
Didactics |
en_US |
dc.subject |
Learning process |
en_US |
dc.title |
Structure of social competence of future teachers as a didactic phenomenon |
en_US |
dc.title.alternative |
Structura competenței sociale a viitorilor profesori ca fenomen didactic |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |