REPOZITORIU UPSC

Structure of social competence of future teachers as a didactic phenomenon

Show simple item record

dc.contributor.author SAMOILENKO, Nelia
dc.date.accessioned 2023-09-25T15:40:56Z
dc.date.available 2023-09-25T15:40:56Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation SAMOILENKO, Nelia. Structure of social competence of future teachers as a didactic phenomenon. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 2 : Ştiinţe ale educaţiei. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 150-155. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-783-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-773-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-783-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5476
dc.description Un loc special în formarea Ucrainei ca stat independent, renașterea sa națională este ocupată de profesori foarte competenți și cuprinzător dezvoltați, al căror nivel de calitate al cunoștințelor ar trebui să asigure nevoile socio-profesionale ale societății moderne. Lucrarea științifică propusă este consacrată analizei structurii competenței sociale a viitorilor profesori ca fenomen didactic. Semnificația științifică a articolului constă în faptul că definiția autoarei a înțelegerii esențiale a structurii competenței sociale a viitorului profesor este propusă ca un set de cinci componente: motivațional-socializare, orientare-valoare, social-conținut, subiect. -activitate şi socioanalitică. Interesul pentru problema formării competenței sociale a viitorului profesor este legat de faptul că starea actuală de pregătire a specialiștilor din învățământul superior nu corespunde întotdeauna cerințelor moderne. Schimbările și îmbunătățirile în fundamentele organizatorice și metodice ale educației în instituțiile de învățământ superior, determinate de implicarea sistemului educațional ucrainean în procesele europene, au scos la iveală lacune semnificative în calitatea formării profesionale a viitorilor specialiști. Dintre multitudinea de întrebări cu caracter teoretic și practic, cele legate de procesele de socializare a unui tânăr în condițiile unui mediu educațional și profesional necesită o soluție urgentă. Și acesta este unul dintre principalele motive pentru care se actualizează problema formării competenței sociale a elevilor moderni - viitori profesori. În primul rând, este necesar să se precizeze conținutul conceptului de „competență” și să se determine relația acestuia cu conceptele de socializare și competență socială. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.subject Competență en_US
dc.subject Competentă socială en_US
dc.subject Didactică en_US
dc.subject Proces de invatare en_US
dc.subject Competence en_US
dc.subject Social competence en_US
dc.subject Future teacher en_US
dc.subject Didactics en_US
dc.subject Learning process en_US
dc.title Structure of social competence of future teachers as a didactic phenomenon en_US
dc.title.alternative Structura competenței sociale a viitorilor profesori ca fenomen didactic en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account