dc.contributor.author |
MALEVA, Zinaida P. |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-25T08:50:00Z |
|
dc.date.available |
2023-09-25T08:50:00Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
MALEVA, Zinaida P. Формирование графомоторных навыков у обучающихся с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями) в условиях надомного обучения. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 1 : Psihologie. Biblioteca științifică. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 223-227. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-774-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-773-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-774-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5463 |
|
dc.description |
Articolul prezintă rezultatele aplicării unor tehnici speciale de formare a abilităților grafomotorii la doi elevi cu retard mental (dizabilități intelectuale) în învățarea la domiciliu. Erorile grafice multiple, dificultățile de scriere au fost consecințele lenții procesării informațiilor senzoriale, imperfecțiunile integrării interanalitice, imperfecțiunile controlului vizual și motor al mișcărilor duc la numeroase erori grafice și dificultăți de scriere. Rezultatele studiului stării grafomotorii la elevi au arătat următoarele: un elev are un nivel scăzut de formare a grafomotricității, al doilea are o medie. |
en_US |
dc.description.abstract |
The article presents the results of the application of special techniques for the formation of graphomotor skills in two students with mental retardation (intellectual disabilities) in home-based learning. Multiple graphical errors, difficulties of writing were the consequences of the slowness of the processing of sensory information, imperfections of interanalytical integration, imperfections of visual and motor control of movements leads to numerous graphical errors and difficulties of writing. The results of the study of the state of graphomotor skills in students showed the following: one student has a low level of formation of graphomotor skills, the second has an average. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Mental retardation (intellectual disabilities) |
en_US |
dc.subject |
Graphomotor skills |
en_US |
dc.subject |
Special conditions retard mental (dizabilități intelectuale) |
en_US |
dc.subject |
Aptitudini grafomotorii |
en_US |
dc.subject |
Condiții speciale |
en_US |
dc.title |
Формирование графомоторных навыков у обучающихся с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями) в условиях надомного обучения |
en_US |
dc.title.alternative |
Training graphomotor skills in students with mental retardation (intellectual disabilities) |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |