dc.contributor.author |
CIOBANU, Adriana |
|
dc.date.accessioned |
2023-09-22T09:15:09Z |
|
dc.date.available |
2023-09-22T09:15:09Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
CIOBANU, Adriana. Modalități de diminuare a perturbărilor afective, psihocomportamentale și de comunicare la elevii cu deficit de atenție și hiperactivitate. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 1 : Psihologie. Biblioteca științifică. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 147-151. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-774-2. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-773-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-774-2 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5445 |
|
dc.description.abstract |
The article lists the ways to reduce affective, psychobehavioral and communication disturbances in students with attention deficit and hyperactivity, in which a persistent pattern of inattention and/or hyperactivity- impulsivity that interferes with normal functioning or the development process of the individual. In the same way, the essence of psychopedagogical interventions for students with attention deficit and hyperactivity is analyzed, which consists in scientifically validated screening and the consistent application of practices based on scientific evidence, achievable through multimodal and psychoeducational approaches in the structure of which there is no lack of acceptance and empathic reflection. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Psychobehavioral |
en_US |
dc.subject |
Communication |
en_US |
dc.subject |
Attention deficit and hyperactivity |
en_US |
dc.subject |
Deficiențe |
en_US |
dc.subject |
Comunicare |
en_US |
dc.subject |
Deficit de atenție hiperactivitate |
en_US |
dc.subject |
Tulburări afective |
en_US |
dc.title |
Modalități de diminuare a perturbărilor afective, psihocomportamentale și de comunicare la elevii cu deficit de atenție și hiperactivitate |
en_US |
dc.title.alternative |
Methods of reducing affective, psychobehavioral and communication disorders in students with attention deficit and hyperactivity |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |