REPOZITORIU UPSC

Perspective de abordare a profesionalizării studenților pedagogi în contextul educației și consilierii familiei în instituția de învățământ

Show simple item record

dc.contributor.author CUZNEȚOV, Larisa
dc.date.accessioned 2023-09-21T15:21:49Z
dc.date.available 2023-09-21T15:21:49Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation CUZNEȚOV, Larisa. Perspective de abordare a profesionalizării studenților pedagogi în contextul educației și consilierii familiei în instituția de învățământ. În: Știință și educație: noi abordări și perspective : Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale, 24-25 martie 2023, Seria 25. Volumul 2 : Ştiinţe ale educaţiei. Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" din Chişinău. Chişinău : CEP UPSC, 2023, pp. 39-44. ISBN 978-9975-46-773-5. ISBN 978-9975-46-783-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-773-5
dc.identifier.isbn 978-9975-46-783-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5443
dc.description.abstract The article contains a theoretical study that elucidates the arguments regarding the approach to the professionalization of teaching staff in the context of education and family counseling in the educational institution. At the same time, it reproduces the system of skills necessary for the targeted process, the impact of pedagogical styles, their classification according to the criteria presented; the difficulties encountered by students and the family in the educational process, dividing them into school and family difficulties. Finally, the author proposes some strategies and perspectives for approaching the professionalization of student teachers in the field announced in the title of the article. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.subject Profesionalizarea studenților pedagogi en_US
dc.subject Educația familiei en_US
dc.subject Competență pedagogică en_US
dc.subject The professionalization of pedagogic students en_US
dc.subject Family education en_US
dc.subject Pedagogical competence en_US
dc.title Perspective de abordare a profesionalizării studenților pedagogi în contextul educației și consilierii familiei în instituția de învățământ en_US
dc.title.alternative Perspectives of approaching the professionalization of teaching students, in the context of education and family counseling in the educational institution en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account