REPOZITORIU UPSC

Educația vocațională din perspectiva prevenirii dificultăților de adaptare în mediul școlar

Show simple item record

dc.contributor.author ȚǍRNǍ, Ecaterina
dc.contributor.author ADӐSCӐLIȚEI, Cristian
dc.date.accessioned 2023-09-12T10:30:59Z
dc.date.available 2023-09-12T10:30:59Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ADӐSCӐLIȚEI, Cristian. Educația vocațională din perspectiva prevenirii dificultăților de adaptare în mediul școlar: Teză de doctor în Științe ale educației: Specialitatea 531.01 - Teoria generală a educației. Chișinău, 2023. 194 p. en_US
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5384
dc.description The purpose of the research is to determine, conceptualize, elaborate and validate the methodological foundations of vocational education, structured in the Pedagogical Model of the development of vocational identity from the perspective of preventing adaptation difficulties, capitalized on the basis of the Vocational Education Methodology intended for students. The objectives of the research aim at: exposition and epistemological interpretation of the essence of the basic concepts: vocation, vocational education, vocational identity, adaptation, prevention of adaptation difficulties; specifying the evolution of theoretical approaches, principles and practical ways of vocational education, as part of the psychological currents and those of the general theory of education; analysis of national and international policies regarding the prevention of adaptation difficulties and vocational education in the school environment; arguing the defining coordinates of the pre-university curriculum in Romania and the Republic of Moldova in the context of the application of vocational education; the essentialization of the development of the vocational identity of adolescents in the context of specifying the specific difficulties of adaptation at the beginning of high school education, the elaboration and validation of the Pedagogical Model of the development of the vocational identity from the perspective of the prevention of adaptation difficulties in the school environment, which includes in an integrative manner theoretical and praxeological foundations, structured in Vocational Education Methodology from the perspective of preventing adaptation difficulties in the school environment. en_US
dc.description.abstract Scopul cercetării constă în elaborarea și validarea fundamentelor teoretico-metodologice ale educației vocaționale, structurate în Modelul pedagogic al dezvoltării identității vocaționale din perspectiva prevenirii dificultăților de adaptare, valorificat în baza Metodologiei de educație vocațională. Obiectivele cercetării vizează: interpretarea epistemologică a esenței conceptelor de bază: vocație, educație vocațională, identitate vocațională, adaptare, prevenirea dificultăților de adaptare; precizarea evoluției abordărilor teoretice, principiilor și modalităților practice ale educației vocaționale, ca parte a curentelor psihologice și cele ale teoriei generale a educației; analiza politicilor naționale și internaționale privind prevenirea dificultăților de adaptare și educația vocațională în mediul școlar; argumentarea coordonatelor definitorii ale curriculumului preuniversitar din România și Republica Moldova în contextul realizării educației vocaționale; esențializarea dezvoltării identității vocaționale a adolescenților în contextul precizării specificului dificultăților de adaptare la debutul învățământului liceal, elaborarea și validarea Modelului pedagogic al dezvoltării identității vocaționale din perspectiva prevenirii dificultăților de adaptare în mediul școlar, care integrează fundamente praxiologice, structurate în Metodologia de educație vocațională din perspectiva prevenirii dificultăților de adaptare în mediul școlar. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Educație vocațională en_US
dc.subject Consiliere vocațională en_US
dc.subject Dificultăți de adaptare en_US
dc.subject Vocational education en_US
dc.subject Vocational counseling en_US
dc.subject Adaptation difficulties en_US
dc.title Educația vocațională din perspectiva prevenirii dificultăților de adaptare în mediul școlar en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account