Abstract:
Scopul cercetării constă în fundamentarea teoretico-aplicativă, elaborarea şi validarea Modelului pedagogic de socializare a preşcolarilor prin valorificarea parteneriatului educaţional grădiniţă-familie.
Obiectivele cercetării: determinarea fundamentelor pedagogice și psihologice ale socializării preșcolarilor în contextul parteneriatului educaţional; stabilirea reperelor conceptuale și metodologice ale parteneriatului educaţional grădiniţă-familie pentru socializarea preșcolarilor; evaluarea nivelului de socializare a preșcolarilor în cadrul parteneriatului educațional; elaborarea și validarea metodologiei de cercetare a socializării preșcolarilor în contextul parteneriatului educațional; validarea Modelului pedagogic SPPE; elaborarea concluziilor generale și a recomandărilor.
Description:
The purpose of the research consists in the theoretical-applicative substantiation, elaboration and validation of the SPPE Pedagogical Model.
Research objectives: determining the pedagogical and psychological foundations of the socialization of preschoolers in the context of the educational partnership; establishing the conceptual and methodological benchmarks of the kindergarten-family educational partnership for the socialization of preschoolers; assessment of the socialization level of preschoolers within the educational partnership; the development and validation of the research methodology of the socialization of preschoolers in the context of the educational partnership; validation of the SPPE Pedagogical Model; drawing up general conclusions and recommendations.