dc.contributor.author |
VEVERIȚĂ, Tatiana |
|
dc.date.accessioned |
2023-08-07T10:04:27Z |
|
dc.date.available |
2023-08-07T10:04:27Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
VEVERIȚA, Tatiana. Metodologia dezvoltării competenţei digitale în procesul formării iniţiale a cadrelor didactice filologi Monografie. Chişinău: UST, 2021. 217 p. ISBN 978-9975-76-353-0 |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-353-0 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5343 |
|
dc.description |
Strategia națională de dezvoltare Moldova 2030 definește căile prin care Republica Moldova răspunde provocărilor globale ale secolului XXI. Ca prioritate este luat sectorul educațional, care, prin îmbunătățire, va contribui la prosperitatea întregii țări. În anul 2014, Guvernul Republicii Moldova a aprobat Strategia Educația 2020, care viza modernizarea sistemului educațional al republicii pe termen lung. Alt document strategic – Moldova Digitală 2020 – stipulează că pilonul principal al îmbunătățirii procesului educațional este integrarea tehnologiei informației în educație.
Problema dezvoltării competenței digitale, atât pentru cadrele didactice, cât și pentru celelalte categorii de cetățeni, rămâne a fi un obiectiv important al cercetării pe plan național și pe plan internațional.
Formarea de bază a competențelor-cheie se face în învățământul general, iar dezvoltarea lor va continua pe durata întregii vieți. Profesorul-filolog este principalul responsabil de formarea competențelor-cheie și este implicat în formarea lor, de aceea el trebuie să fie capabil să implementeze eficient cele două concepte: educația centrată pe cel instruit și instruirea centrată pe competențe. Astfel, competența digitală este o caracteristică absolut necesară profesorului-filolog modern.
Monografia data propune o metodologie a dezvoltării competenţei digitale în procesul formării iniţiale a cadrelor didactice filologi. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Competență digitală |
en_US |
dc.subject |
Competența digitală a profesorului-filolog |
en_US |
dc.subject |
Instruire centrată pe competențe |
en_US |
dc.subject |
Strategii interactive |
en_US |
dc.subject |
Învățare bazată pe cercetare |
en_US |
dc.subject |
Învățare bazată pe proiect |
en_US |
dc.subject |
Învățare bazată pe probleme |
en_US |
dc.subject |
Învățare bazată pe întrebări |
en_US |
dc.subject |
Finalități de studii |
en_US |
dc.subject |
e-Learning |
en_US |
dc.title |
Metodologia dezvoltării competenţei digitale în procesul formării iniţiale a cadrelor didactice filologi Monografie |
en_US |
dc.type |
Monografii |
en_US |