dc.contributor.author |
GHEORGHE, Elena Cristina |
|
dc.contributor.author |
SILISTRARU, Nicolae |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-31T16:48:44Z |
|
dc.date.available |
2023-07-31T16:48:44Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
GHEORGHE, Elena Cristina, SILISTRARU, Nicolae. Formarea competenței metacognitive la elevii din clasele primare din perspectivă constructivistă. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 4: Învățământul preșcolar. Învățământul primar. Chişinău: UST, 2022, pp. 187-191. ISBN 978-9975-76-386-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-382-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-386-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5328 |
|
dc.description |
Constructivismul creează un mediu de învățare relevant și realist în centrul căruia se află elevul, trăirile și experiențele acestuia, creionând așa-numitele „comunități de învățare” care se disting prin participare, prin experimentare, prin colaborare, interacțiune și negociere. Orientat către interiorul individului, această nouă abordare a învățării fundamentează o „știință a comunicării” mai mult decât o „ascultare pasivă” specific tradiționalistă, aducând în centrul preocupărilor sale dimensiunea metacognitivă responsabilă de o „interiorizare” a cunoașterii și totodată de o permanentă reconstrucție a realității de către subiectul învățării care utilizează mecanisme, proceduri și scheme personale pentru a-și facilita universul conceptual, noțional, atitudinal aflat în sfera de acțiune a cunoașterii. |
en_US |
dc.description.abstract |
The constructivism provides a relevant and realistic learning environment at the center of which is the student, his feelings and experiences, drawing the so-called "learning communities" that are distinguish themselves by participation, experimentation, collaboration, interaction and negotiation. Focused on the individual ’s inner self, this new approach to learning underpins a "science of communication" rather than a traditionalist “passive listening” based on the metacognitive dimension responsible for an “internalization” of knowledge and at the same time for a permanent reconstruction of reality by the learning subject who uses mechanisms, procedures and schemes to facilitate his conceptual, notional, attitudinal universe of knowledge. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Constructivism |
en_US |
dc.subject |
Metacogniție |
en_US |
dc.subject |
Educație constructivistă |
en_US |
dc.subject |
Constructivism |
en_US |
dc.subject |
Metacognition |
en_US |
dc.subject |
Constructivist education |
en_US |
dc.title |
Formarea competenței metacognitive la elevii din clasele primare din perspectivă constructivistă |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |