REPOZITORIU UPSC

Formarea competenței metacognitive la elevii din clasele primare din perspectivă constructivistă

Show simple item record

dc.contributor.author GHEORGHE, Elena Cristina
dc.contributor.author SILISTRARU, Nicolae
dc.date.accessioned 2023-07-31T16:48:44Z
dc.date.available 2023-07-31T16:48:44Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation GHEORGHE, Elena Cristina, SILISTRARU, Nicolae. Formarea competenței metacognitive la elevii din clasele primare din perspectivă constructivistă. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 4: Învățământul preșcolar. Învățământul primar. Chişinău: UST, 2022, pp. 187-191. ISBN 978-9975-76-386-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-382-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-386-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5328
dc.description Constructivismul creează un mediu de învățare relevant și realist în centrul căruia se află elevul, trăirile și experiențele acestuia, creionând așa-numitele „comunități de învățare” care se disting prin participare, prin experimentare, prin colaborare, interacțiune și negociere. Orientat către interiorul individului, această nouă abordare a învățării fundamentează o „știință a comunicării” mai mult decât o „ascultare pasivă” specific tradiționalistă, aducând în centrul preocupărilor sale dimensiunea metacognitivă responsabilă de o „interiorizare” a cunoașterii și totodată de o permanentă reconstrucție a realității de către subiectul învățării care utilizează mecanisme, proceduri și scheme personale pentru a-și facilita universul conceptual, noțional, atitudinal aflat în sfera de acțiune a cunoașterii. en_US
dc.description.abstract The constructivism provides a relevant and realistic learning environment at the center of which is the student, his feelings and experiences, drawing the so-called "learning communities" that are distinguish themselves by participation, experimentation, collaboration, interaction and negotiation. Focused on the individual ’s inner self, this new approach to learning underpins a "science of communication" rather than a traditionalist “passive listening” based on the metacognitive dimension responsible for an “internalization” of knowledge and at the same time for a permanent reconstruction of reality by the learning subject who uses mechanisms, procedures and schemes to facilitate his conceptual, notional, attitudinal universe of knowledge. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Constructivism en_US
dc.subject Metacogniție en_US
dc.subject Educație constructivistă en_US
dc.subject Constructivism en_US
dc.subject Metacognition en_US
dc.subject Constructivist education en_US
dc.title Formarea competenței metacognitive la elevii din clasele primare din perspectivă constructivistă en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account