REPOZITORIU UPSC

Facilitarea învățării prin modelarea didactică în învățământul primar

Show simple item record

dc.contributor.author FLUIERAR, Valentina
dc.date.accessioned 2023-07-31T16:35:01Z
dc.date.available 2023-07-31T16:35:01Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation FLUIERAR, Valentina. Facilitarea învățării prin modelarea didactică în învățământul primar. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 4: Învățământul preșcolar. Învățământul primar. Chişinău: UST, 2022, pp. 165-171. ISBN 978-9975-76-386-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-382-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-386-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5324
dc.description Tendințele modernizării procesului educațional în învățământul primar reflectă procesul de tranziție spre valorile culturale ale societății bazate pe cunoaștere. Tendințele vizate corelează cu analiza direcțiilor strategice necesare pentru depășirea interferențelor modernității cu normativitatea pedagogică și experiențele educaționale avansate în vederea valorificării resurselor intelectuale ale elevilor de vârstă școlară mică într-un cadru epistemologic superior, creat la nivel de model. Raportarea achizițiilor elevilor mici la structura de funcționare a modelului include elementele fundamentale ale conceptului și conexiunile dintre acestea necesare înțelegerii relevanței pentru facilitarea învățării. Utilizarea modelării în procesul didactic contribuie la dezvoltarea spiritului de observație și de cercetare, capacității de analiză, sinteză, comparare, creativității și gândirii analogice creatoare a elevilor de vârstă școlară mică. Învățarea prin modelare creează condiții favorabile pentru dezvoltarea gândirii teoretice, motivației interioare a învățării. Pe baza cunoștințelor asimilate anterior, a abstracțiunii și raționamentului analogic pe care le presupune modelarea, elevii mici elaborează modele proprii de activitate pe care le utilizează ulterior în alte contexte de învățare. en_US
dc.description.abstract Trends in modernizing the educational process in primary education reflect the process of transition to the cultural values of the knowledge-based society. The targeted trends correlate with the analysis of the strategic directions necessary to overcome the interferences of modernity with pedagogical norms and advanced educational experiences in order to capitalize on the creativity resources of young schoolchildren in a higher epistemological framework, created at the model level. Reporting the acquisition of young students to the structure of the model includes the fundamental elements of the concept and the connections between them necessary to understand the relevance of facilitating learning. The use of modeling in the teaching process contributes to the development of the spirit of observation and research, the ability of analysis, synthesis, comparison, creativity and creative analogical thinking of young school age students. Modeling learning creates favorable conditions for the development of theoretical thinking, the inner motivation of learning in young students. Based on the previously assimilated knowledge, the abstraction and the analogical reasoning that modeling implies, young students develop their own models of activity that they later use in new learning contexts. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Proces educațional en_US
dc.subject Cunoaștere en_US
dc.subject Învățare en_US
dc.subject Model en_US
dc.subject Modelare en_US
dc.subject Învățământ primar en_US
dc.subject Educational process en_US
dc.subject Knowledge en_US
dc.subject Learning en_US
dc.subject Model en_US
dc.subject Modeling en_US
dc.subject Primary education en_US
dc.title Facilitarea învățării prin modelarea didactică în învățământul primar en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account