dc.contributor.author |
ARMAȘU-CANȚÎR, Ludmila |
|
dc.contributor.author |
SCÎNTEI, Liliana |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-31T15:57:52Z |
|
dc.date.available |
2023-07-31T15:57:52Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
ARMAȘU-CANȚÎR, Ludmila, SCÎNTEI, Liliana. Formarea competenței de receptare orală la școlarul mic prin intermediul tehnicilor de ascultare activă. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 4: Învățământul preșcolar. Învățământul primar. Chişinău: UST, 2022, pp. 137-142. ISBN 978-9975-76-386 |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-382-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-386-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5319 |
|
dc.description |
Ascultarea este o abilitate fundamentală inerentă în dobândirea deprinderilor intelectuale de bază: vorbire, citire, scriere. În prezent se acordă din ce în ce mai multă atenție ascultării din mai multe perspective: ca parte a comunicării orale, ca factor ce influențează dezvoltarea limbajului și ca factor de influență în alfabetizare. Curriculum-ul pentru învățământul primar, disciplina limba și literatura română, prevede formarea competenței de receptare a mesajelor orale în contexte de comunicare cunoscute. Eforturile de optimizare a acestei competențe în limba maternă trebuie îndreptate spre proiectarea unor scenarii didactice bazate pe ascultare activă și comprehensiune, construirea unor strategii didactice specifice și crearea unor mijloace de învățământ de calitate. |
en_US |
dc.description.abstract |
Listening is a fundamental skill, involved in acquiring basic intellectual skills: speaking, reading, writing. Currently, more and more attention is being paid to listening, from several perspectives: as part of oral communication, as a factor influencing language development and as a factor influencing literacy. The school curriculum for the Romanian language and literature, at the primary classes, provides for the formation of the competence of receiving oral messages in known communication contexts. Efforts to optimize this competence in the mother tongue should be directed towards the design of teaching scenarios based on active listening and comprehension, the construction of specific teaching strategies and the creation of quality teaching aids. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Competența de receptare a mesajului oral |
en_US |
dc.subject |
Ascultare activă |
en_US |
dc.subject |
Comprehensiune |
en_US |
dc.subject |
Strategie didactică |
en_US |
dc.subject |
Resursă digitală |
en_US |
dc.subject |
Competence of receiving the oral message |
en_US |
dc.subject |
Active listening |
en_US |
dc.subject |
Comprehension |
en_US |
dc.subject |
Teaching strategy |
en_US |
dc.subject |
Digital resource |
en_US |
dc.title |
Formarea competenței de receptare orală la școlarul mic prin intermediul tehnicilor de ascultare activă |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |