REPOZITORIU UPSC

Formarea competenței de receptare orală la școlarul mic prin intermediul tehnicilor de ascultare activă

Show simple item record

dc.contributor.author ARMAȘU-CANȚÎR, Ludmila
dc.contributor.author SCÎNTEI, Liliana
dc.date.accessioned 2023-07-31T15:57:52Z
dc.date.available 2023-07-31T15:57:52Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ARMAȘU-CANȚÎR, Ludmila, SCÎNTEI, Liliana. Formarea competenței de receptare orală la școlarul mic prin intermediul tehnicilor de ascultare activă. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 4: Învățământul preșcolar. Învățământul primar. Chişinău: UST, 2022, pp. 137-142. ISBN 978-9975-76-386 en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-382-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-386-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5319
dc.description Ascultarea este o abilitate fundamentală inerentă în dobândirea deprinderilor intelectuale de bază: vorbire, citire, scriere. În prezent se acordă din ce în ce mai multă atenție ascultării din mai multe perspective: ca parte a comunicării orale, ca factor ce influențează dezvoltarea limbajului și ca factor de influență în alfabetizare. Curriculum-ul pentru învățământul primar, disciplina limba și literatura română, prevede formarea competenței de receptare a mesajelor orale în contexte de comunicare cunoscute. Eforturile de optimizare a acestei competențe în limba maternă trebuie îndreptate spre proiectarea unor scenarii didactice bazate pe ascultare activă și comprehensiune, construirea unor strategii didactice specifice și crearea unor mijloace de învățământ de calitate. en_US
dc.description.abstract Listening is a fundamental skill, involved in acquiring basic intellectual skills: speaking, reading, writing. Currently, more and more attention is being paid to listening, from several perspectives: as part of oral communication, as a factor influencing language development and as a factor influencing literacy. The school curriculum for the Romanian language and literature, at the primary classes, provides for the formation of the competence of receiving oral messages in known communication contexts. Efforts to optimize this competence in the mother tongue should be directed towards the design of teaching scenarios based on active listening and comprehension, the construction of specific teaching strategies and the creation of quality teaching aids. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Competența de receptare a mesajului oral en_US
dc.subject Ascultare activă en_US
dc.subject Comprehensiune en_US
dc.subject Strategie didactică en_US
dc.subject Resursă digitală en_US
dc.subject Competence of receiving the oral message en_US
dc.subject Active listening en_US
dc.subject Comprehension en_US
dc.subject Teaching strategy en_US
dc.subject Digital resource en_US
dc.title Formarea competenței de receptare orală la școlarul mic prin intermediul tehnicilor de ascultare activă en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account