dc.contributor.author |
STAMATI, Maria |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-31T15:28:34Z |
|
dc.date.available |
2023-07-31T15:28:34Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
STAMATI, Maria. Perceperea mediului ambiant - baza activității artistico-plastice a copilului. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 4: Învățământul preșcolar. Învățământul primar. Chişinău: UST, 2022, pp. 91-96. ISBN 978-9975-76-386-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-382-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-386-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5311 |
|
dc.description |
Educația plastică reprezintă factorul esențial al educației și dezvoltării personalității copilului care se realizează prin cunoașterea frumosului din natură, societate receptat, evaluat și cultivat la nivelul sensibilității, al raționalității și al creativității umane. Activitățile artistico-plastice constituie un important mijloc de dinamizare a vieții copilului, a proceselor sale intelectuale, afectiv-voliționale și motivaționale. Totodată, activitatea plastică, în mod sporit, dezvoltă creativitatea, spiritul de observație, atenția, reprezentările spațiale, imaginația creatoare, interesul și plăcerea de a desena, colora, a modela, interesul pentru operele de artă. |
en_US |
dc.description.abstract |
Fine arts education is the essential factor of education and development of the child's personality that is achieved by knowing the beauty of nature, society received, evaluated and cultivated in terms of sensitivity, rationality and human creativity. Artistic-plastic activities are an important means of dynamizing the child's life, his intellectual, affective-volitional and motivational processes. At the same time, plastic activity, in an increased way, develops creativity, the spirit of observation, attention, spatial representations, creative imagination, interest and pleasure in drawing, coloring, modeling, interest in works of art. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Percepere |
en_US |
dc.subject |
Educație plastică |
en_US |
dc.subject |
Expresivitate |
en_US |
dc.subject |
Imagine artistică |
en_US |
dc.subject |
Perception |
en_US |
dc.subject |
Plastic education |
en_US |
dc.subject |
Expressiveness |
en_US |
dc.subject |
Artistic image |
en_US |
dc.title |
Perceperea mediului ambiant - baza activității artistico-plastice a copilului |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |