REPOZITORIU UPSC

Curriculumul la educația muzicală din perspectiva dezvoltării simțului ritmic la preșcolari (vârsta 5-7 ani)

Show simple item record

dc.contributor.author MORARU, Emilia
dc.contributor.author PALADE, Laura
dc.date.accessioned 2023-07-31T15:06:09Z
dc.date.available 2023-07-31T15:06:09Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation MORARU, Emilia, PALADE, Laura. Curriculumul la educația muzicală din perspectiva dezvoltării simțului ritmic la preșcolari (vârsta 5-7 ani). În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 4: Învățământul preșcolar. Învățământul primar. Chişinău: UST, 2022, pp. 55-61. ISBN 978-9975-76-386-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-382-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-386-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5305
dc.description În paginile prezentului articol se analizează ansamblul de unități de competențe și activități de învățare-evaluare, prevăzute în Curriculumul pentru Educație Timpurie (2019) la disciplina Educație muzicală, din perspectiva dezvoltării simțului muzical-ritmic al preșcolarilor de vârsta 5-7 ani. Pornind de la cele trei tipuri elementare de muzică (cântecul, marșul și dansul) și de la cele trei competențe specifice pentru Educația muzicală, autoarele evidențiază potențialul creativ al activităților de învățare-evaluare pentru dezvoltarea susținută a aptitudinilor muzicale ale preșcolarilor, în special, a simțului muzical-ritmic. Sunt expuse unele recomandări metodice privind desfășurarea activităților de învățare-evaluare pentru exersarea/dezvoltarea simțului ritmic al copiilor și atingerea finalităților de studii la disciplină. en_US
dc.description.abstract In the pages of this article it is analyzed the set of units of skills and learning-assessment activities, provided in the Curriculum for Early Education (2019) at the Music Education’s discipline, from the perspective of developing the musical-rhythmic sense of preschoolers ages 5-7 years. Starting from the three basic types of music (singing, marching and dancing) and the three specific skills for Music Education, the authors highlight the creative potential of learning-assessment activities for the sustained development of preschoolers’ musical skills, in particular, musical-rhythmic sense. There are some methodical recommendations regarding the conducting of the learning-evaluation activities for the exercise/development of the rhythmic sense of the children and the achievement of the finalities of studies at the discipline. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Competență specifică en_US
dc.subject Unitate de competență en_US
dc.subject Tip de muzică en_US
dc.subject Aptitudine muzicală en_US
dc.subject Simțul muzical-ritmic en_US
dc.subject Specific skill en_US
dc.subject Unit of skill en_US
dc.subject Type of music en_US
dc.subject Musical skill en_US
dc.subject Musical-rhythmic sense en_US
dc.title Curriculumul la educația muzicală din perspectiva dezvoltării simțului ritmic la preșcolari (vârsta 5-7 ani) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account