REPOZITORIU UPSC

Provocări și oportunități de utilizare a practicilor incluzive în procesul de predare-învățare a limbii engleze

Show simple item record

dc.contributor.author ROȘCA, Dorin
dc.contributor.author DOLGU, Ludmila
dc.date.accessioned 2023-07-25T02:53:37Z
dc.date.available 2023-07-25T02:53:37Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation ROȘCA, Dorin, DOLGU, Ludmila. Provocări și oportunități de utilizare a practicilor incluzive în procesul de predare-învățare a limbii engleze. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 3: Didactica științelor filologice. Chişinău: UST, 2022, pp. 262-268. ISBN 978-9975-76-385-1. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-382-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-385-1
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5291
dc.description.abstract In recent decades, inclusive education has become a functional principle at the level of school policies and educational practices. This appeared as a natural reaction of the society to its obligation to ensure the necessary framework and the conditions imposed by the specifics of the education of persons with special educational needs. The step that can be a model of good practice applied in other schools is the itinerant teacher who exploits the advantage that students with disabilities can learn with other children, using as many modern methods in interactive lessons. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Practică incluzivă en_US
dc.subject Cerință specială en_US
dc.subject Predare-învățare en_US
dc.subject Metodă modernă en_US
dc.subject Școală incluzivă en_US
dc.subject Inclusive practice en_US
dc.subject Special requirement en_US
dc.subject Teaching-learning en_US
dc.subject Modern method en_US
dc.subject Inclusive school en_US
dc.title Provocări și oportunități de utilizare a practicilor incluzive în procesul de predare-învățare a limbii engleze en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account