Abstract:
The article aims to highlight the process of acquiring vocabulary knowledge. Recent research shows that teaching vocabulary is problematic, as many teachers are unsure of the best practices of teaching vocabulary. The research tries to summarize important aspects of designing activities while teaching-learning vocabulary like, models of words presentation and some guidelines on how to build effective strategies while acquiring new vocabulary. Authenticity of the words is seen as a fact that increases pupils motivation The topic of this work is relevant, since teaching vocabulary will always be one of the main part of foreign language learning and teaching; and part of a successful communication act, while leaving a huge number of questions in its study for teachers and students.
Description:
Articolul se focusează pe procesul de dobândire a cunoștințelor de vocabular. Cercetări recente arată că predarea vocabularului este problematică, deoarece mulți profesori mai întâmpină dificultăți în predarea lui. Cercetarea încearcă să rezume aspecte importante ale proiectării activităților de predare-învățare a vocabularului, cum ar fi modele de prezentare a cuvintelor și câteva direcții despre cum să construiești strategii eficiente în timp ce se asimilezi un vocabular nou. Autencitatea cuvintelor este văzută ca un aspect care sporește motivația elevilor. Tema acestei lucrări este relevantă, deoarece predarea vocabularului va fi întotdeauna un aspect important al predării limbilor străine; și parte a unui act de comunicare de succes, lăsând în același timp un număr mare de întrebări referitor la studiul său pentru profesori și studenți.