Description:
Instruirea modernă nu se reduce doar la cunoașterea tehnologiilor informaționale , deoarece tehnologia în sine nu modifică structura procesului educațional. O educație de calitate poate fi obținută doar în cazul integrării tehnologiilor digitale, conceptelor și metodologiilor pedagogice moderne, universalizării formelor de instruire și a conținuturilor, cooperării și colaborării atât a celor instruiți, cât și a celor care gestionează procesul de instruire. Utilizarea tehnologiilor informaționale în predarea Limbii și literaturii române este indispensabilă și primordială, căci, atât elevii cât și cadrele didactice achiziționează în mod activ noile cunoștințe, utilizând internetul în general, dar și informațiile video plasate pe YouTube, lucrează cu diferite surse de informații etc. Drept urmare, are loc o îmbunătățire vizibilă a capacităților intelectuale și creative ale elevilor, li se oferă posibilitatea de a realiza prezentări, interviuri, care nu se pot efectua în clasa, fie din lipsa materialelor, fie din alte cauze. În consecință se poate menționa că subiectele și explicațiile din cadrul orelor sunt înțelese cu ușurință cu ajutorul elementelor interactive și modelelor tridimensionale de pe platformele interactive de instruire.