dc.contributor.author |
SOROCEAN, Elena |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-24T03:10:34Z |
|
dc.date.available |
2023-07-24T03:10:34Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
SOROCEAN, Elena. Discursul ca probă de evaluare orală. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 3: Didactica științelor filologice. Chişinău: UST, 2022, pp. 131-135. ISBN 978-9975-76-385-1. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-382-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-385-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5269 |
|
dc.description |
Evaluarea este un proces permanent, o dimensiune esențială a procesului educațional și o practică eficientă în școală. Ea are rolul de a consolida învățarea, de a modela capacitatea elevilor de a memora și de a aplica materialul însușit în contexte diferite. Prin intermediul evaluării, cadrul didactic culege roadele muncii sale, se poate autoevalua, determinând punctele forte și punctele slabe ale eforturilor depuse în tipul predării – învățării. În procesul de evaluare a competențelor de comunicare, evaluarea orală nu poate fi ocolită. În acest sens, menirea dascălului este relevantă în formarea capacității elevului de a construi și rosti un discurs, de a se încadra în discuții. Pentru estimarea performanței în prezentarea orală a unui subiect, este recomandabil aplicarea unor criterii, materializate în indicatori și descriptori. |
en_US |
dc.description.abstract |
Evaluation is a continuous process, an essential dimension of the educational process and an efficient practice in school. It has the primary role to strengthen the learning process, modeling the capacity of the students to memorize things and to apply them in different contexts. Through evaluation the teachers can determine the strengths and weaknesses of his teaching process. Oral evaluation can not be neglected in assessing the communicative skill. In this regard, the role of the teacher is extremely important in order to help the students to develop speaking skills and maintain a discourse. For this the teacher needs to select specific criteria and desctiptors. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Metodă de predare a limbii şi literaturii române |
en_US |
dc.subject |
Evaluare |
en_US |
dc.subject |
Discurs |
en_US |
dc.subject |
Descriptor |
en_US |
dc.subject |
Method of teaching the romanian language and literature |
en_US |
dc.subject |
Evaluation |
en_US |
dc.subject |
Discourse |
en_US |
dc.subject |
Descriptor |
en_US |
dc.title |
Discursul ca probă de evaluare orală |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |