dc.contributor.author |
RADU, Larisa Simona |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-19T12:40:33Z |
|
dc.date.available |
2023-07-19T12:40:33Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
RADU, Larisa Simona. Didactica chimiei din perspectivă neuroștiințifică - exemple practice. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 2: Didactica științelor naturii. Chişinău: UST, 2022, pp. 219-222. ISBN 978-9975-76-384-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-382-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-384-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5244 |
|
dc.description |
Un profesor ar trebui să înțeleagă clar ce abilități cognitive trebuie să aibă elevii pentru a învăța fiecare concept de știință își ajute elevii să facă tot posibilul pentru a îndeplini abilitățile cognitive corespunzătoare. Neuroștiințele posedă o capacitate aparte de a sonda funcțiile cognitive, putând sugera unele adaptări pedagogice ale specialiștilor în educație, psihologie. Noua abordare a educației presupune solidaritatea intelectuală a tuturor acestor discipline. Crearea unei activități științifice distractive, interactive și utile în scopuri didactice poate fi o adevărată provocare, mai ales dacă se adresează copiilor de gimnaziu. În comunicarea științifică, o lecție de chimie bazată pe o povestire cu suspans și necunoscute ce trebuiesc dezlegate pas cu pas este valoroasă pentru a trezi interesul pentru știință. Această sarcină îi provoacă pe elevi să vină singuri cu răspunsuri, printr-un model de învățare bazat pe probleme. Adăugând elemente de logică de joc acestei activități, se poate crea o formă unică de comunicare a științei, atât educațională, cât și distractivă, pe care copiii o vor aprecia. |
en_US |
dc.description.abstract |
A teacher should clearly understand what cognitive skills students need to have in order to learn each science concept and help their students do their best to fulfill the appropriate cognitive skills. Neuroscience has a special ability to probe cognitive functions, and may suggest some pedagogical adaptations of specialists in education, psychology.The new approach to education presupposes the intellectual solidarity of all these disciplines. Creating a fun, interactive and useful science activity for teaching purposes can be a real challenge, especially if it is aimed at high school children In scientific communication, a chemistry lesson based on a suspenseful and unknown story that must be unraveled step by step is valuable to arouse interest in science. This task challenges students to come up with answers on their own, through a problem-based learning model. By adding elements of game logic to this activity, a unique form of science communication can be created, both educational and fun, that children will appreciate. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Didactica chimiei |
en_US |
dc.subject |
Neuroștiință |
en_US |
dc.subject |
Învățare interactivă |
en_US |
dc.subject |
Chemistry teaching |
en_US |
dc.subject |
Neuroscience |
en_US |
dc.subject |
Interactiv learning |
en_US |
dc.title |
Didactica chimiei din perspectivă neuroștiințifică - exemple practice |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |