Abstract:
A student's modest results come from his or her lack of motivation for what he or she is learning. instead of condemning the student, we must find the causes of his behavior, that is, the key to motivate him. The problem of developing the motivation to learn is a topical one for contemporary society. A motivated person learns much faster what interests him, because by reaching the proposed stage fatigue delays, which allows him to carry out a longer activity and more than that to obtain an increased yield. In this article we highlight the ways of motivating students to study biology, the role of the family in the process of development and maintenance of learning motivation, the relationship between motivation and the learning process.
Description:
Rezultatele modeste ale unui elev provin din lipsa motivației sale pentru ceia ce învață. în loc să-l condamnăm pe elev, trebuie să găsim cauzele comportamentului său, adică cheia spre al motiva. Problema dezvoltării motivației de a învăța este una de actualitate pentru societatea contemporană. O persoană motivată învață mult mai rapid ceia ce îl interesează, deoarece prin atingerea treptei propuse oboseala întârzie, fapt ce-i permite să desfășoare o activitate mai de durată și mai mult ca atât să obțină un randament sporit. În acest articol evidențiem modalitățile de motivare ale elevilor pentru studierea biologiei, rolul familiei în procesul de dezvoltare și menținere a motivației învățării, relația dintre motivație și procesul de învățare.