REPOZITORIU UPSC

Abordarea integrată a transdisciplinarității - model de intervenție în asigurarea calității învățării la chimie

Show simple item record

dc.contributor.author PRUNICI, Elena
dc.date.accessioned 2023-07-19T12:34:38Z
dc.date.available 2023-07-19T12:34:38Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation PRUNICI, Elena. Abordarea integrată a transdisciplinarității - model de intervenție în asigurarea calității învățării la chimie. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 2: Didactica științelor naturii. Chişinău: UST, 2022, pp. 202-210. ISBN 978-9975-76-384-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-382-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-384-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5242
dc.description Confruntarea științelor cu aspectele complexe ale realității au determinat stabilirea de legături între discipline, așa cum există între fapte, oameni, culturi, religii, geosfere. Însă performanțele academice derivă din diversitatea metodologiilor didactice aplicate în procesul de formare a competențelor profesionale specifice centrate pe: modernizarea curriculei, proiectarea didactică în cadrul de gândire și învățare ERRE, implementarea învățământului centrat pe elev, formarea competențelor profesionale în context inter- și transdisciplinar și actualizarea echipamentelor didactice. Competențele, valorile și atitudinile de care au nevoie elevii noștri de astăzi, specialiștii și cetățenii de mâine pentru reușita personală și socială pot fi formate în întregime prin intermediul transdisciplinarității. Noua educație are obligația de a apropia procesul educațional de viața cotidiană a beneficiarilor și de nevoile comunității în care aceștia trăiesc, ajutându-i să se cunoască pe sine și să abordeze o concepție democratică, manifestându-se ca ființă liberă, creatoare. en_US
dc.description.abstract The confrontation of Sciences with the complex aspects of reality caused the establishment of links between disciplines, as they exist between facts, people, cultures, religions, geospheres. But academic performance derives from the diversity of didactic methodologies applied in the process of forming specific professional competences centered on: modernization of curricula, didactic design within ERRE thinking and learning framework, implementation of student - centered education, training of professional competences in inter-and transdisciplinary context and updating of teaching equipment. The skills, values and attitudes that our students of today, specialists and citizens of Tomorrow need for personal and social success can be formed entirely through transdisciplinary. The new education has the obligation to bring the educational process closer to the daily life of the beneficiaries and to the needs of the community in which they live, helping them to know themselves and to approach a Democratic conception, manifesting themselves as a free, creative being. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Integrare en_US
dc.subject Interdisciplinaritate en_US
dc.subject Transdisciplinaritate en_US
dc.subject Competență en_US
dc.subject Calitate a învățării en_US
dc.subject Integration en_US
dc.subject Interdisciplinarity en_US
dc.subject Transdisciplinary en_US
dc.subject Competence en_US
dc.subject Quality of learning en_US
dc.title Abordarea integrată a transdisciplinarității - model de intervenție în asigurarea calității învățării la chimie en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account