dc.contributor.author |
FIODORCIUC, Daniela |
|
dc.contributor.author |
JECHIU, Elena |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-13T09:11:08Z |
|
dc.date.available |
2023-07-13T09:11:08Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
FIODORCIUC, Daniela, JECHIU, Elena. Aplicarea unor tehnici de învățare prin cooperare la lecțiile de geografie. În: Materialele Conferinței științifice naționale cu participare internațională „Mediul și dezvoltarea durabilă”, Ediția a IV-a, 80 de ani ai Facultății de Geografie. Chişinău: UST, 25-28 octombrie 2018, pp. 237-240. ISBN 978-9975-76-253-3. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-253-3 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5203 |
|
dc.description.abstract |
In the modern theories of education, there is an increasing sense of experential learning, in which the teacher acts as a guide or facilitator of each child's learning, valorisation and development processes, respecting his rhythm and his own cognitive style. Cooperative learning methods provide a solution to this challenge, research demonstrating that collaborative learning methods and techniques can strengthen positive attitudes towards learning, improve pupils' performance, school outcomes and self-esteem, promoting positive interaction and mutual support between students. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Cooperative learning |
en_US |
dc.subject |
Сritical thinking |
en_US |
dc.subject |
Tehnica Mozaic / Jigsaw |
en_US |
dc.subject |
Învățare prin cooperare |
en_US |
dc.subject |
Tehnica Diagrama cauză - efect |
en_US |
dc.subject |
Tehnica blazonului |
en_US |
dc.subject |
Tehnica Inteligențele multiple |
en_US |
dc.title |
Aplicarea unor tehnici de învățare prin cooperare la lecțiile de geografie |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |