REPOZITORIU UPSC

Funcţia limbajului în gândire în context didactic

Show simple item record

dc.contributor.author Cuşcă, Valentin
dc.date.accessioned 2017-01-27T08:33:17Z
dc.date.available 2017-01-27T08:33:17Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Cuşcă, Valentin. Funcţia limbajului în gândire în context didactic. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN, G. TOPOR, A. SOLCAN [et al.]: [in 2 vol.]. Chişinău: S. n., 2014 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 1, p. 297-302. Bibliogr.- 4 titl. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/517
dc.description.abstract In this article is examined the correlation between thinking and language. In this direction is argued thesis that these philoso-phical and logical categories cause each other and pull together dialectical in the process of knowledge. From didactic point of view bath language and reasoning secure communication process what is done by logical discourse teaching as explanation and understanding. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.subject dezvoltarea gandirii en_US
dc.subject dezvoltarea gandirii--tehnologii didactice en_US
dc.subject dezvoltarea gandirii--limbaj--functii en_US
dc.title Funcţia limbajului în gândire în context didactic en_US
dc.type Materialele Conferintei en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account