dc.contributor.author |
CUȘCĂ, Valentin |
|
dc.date.accessioned |
2017-01-27T08:33:17Z |
|
dc.date.available |
2017-01-27T08:33:17Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
CUȘCĂ, Valentin. Funcţia limbajului în gândire în context didactic. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN, G. TOPOR, A. SOLCAN [et al.]: [in 2 vol.]. Chişinău: S. n., 2014 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 1, p. 297-302. Bibliogr.- 4 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/517 |
|
dc.description.abstract |
In this article is examined the correlation between thinking and language. In this direction is argued thesis that these philoso-phical and logical categories cause each other and pull together dialectical in the process of knowledge.
From didactic point of view bath language and reasoning secure communication process what is done by logical discourse teaching as explanation and understanding. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltarea gandirii |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltarea gandirii--tehnologii didactice |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltarea gandirii--limbaj--functii |
en_US |
dc.title |
Funcţia limbajului în gândire în context didactic |
en_US |
dc.type |
Materialele Conferintei |
en_US |