REPOZITORIU UPSC

Formarea competențelor cheie în cadrul predării capitolului Interacțiuni prin câmpuri

Show simple item record

dc.contributor.author CALALB, Mihail
dc.contributor.author DABIJA, Viorel
dc.date.accessioned 2023-07-09T03:39:30Z
dc.date.available 2023-07-09T03:39:30Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation CALALB, Mihail, DABIJA, Viorel. Formarea competențelor cheie în cadrul predării capitolului Interacțiuni prin câmpuri. În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 1: Didactica științelor exacte. Chişinău: UST, 2022, pp. 206-213. ISBN 978-9975-76-383-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-76-382-0
dc.identifier.isbn 978-9975-76-383-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5136
dc.description Pe baza rezultatelor testărilor PISA este arătat că curricula actuală încă nu este orientată spre competențe, iar competențele reale ale elevilor nu permit aplicarea metodelor constructiviste de predare, cum ar fi învățarea în baza proiectelor exploratorii ale elevilor. Este arătat că pentru a forma competențe de învățare pe tot parcursul vieții trebuie desfășurate proiecte de cercetare în grup, folosind conceptul ideilor mari. Un atribut esențial al proiectului exploratoriu este legătura inversă permanentă și mutuală elev – profesor – elev. Pentru obținerea legăturii inverse se propune metoda instruirii mutuale, bazată pe întrebări conceptuale. În scopul asigurării asumării obiectivelor învățării este propusă elaborarea de către elevi a hărților conceptuale sau a semnalelor de reper. en_US
dc.description.abstract Based on PISA results is demonstrated that nowadays curricula isn’t focused yet on competences, and real school students competences don’t allow to implement constructivist teaching, like inquiry-based science education projects. It is shown that in order to form lifelong learning competences group research projects should be developed based on the concept of big scientific ideas. An essential feature of any research project permanent and mutual feedback student-teacher-student. For this purpose is proposed Peer Instruction method which is based on conceptual questions. In order to achieve assumption of cognitive goals, elaboration by students themselves of conceptual maps and reference signals is proposed. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.subject Competență de învățare pe tot parcursul vieții en_US
dc.subject Proiect explorator en_US
dc.subject Întrebare conceptuală en_US
dc.subject Semnal de reper en_US
dc.subject Lifelong learning competence en_US
dc.subject Inquiry-based project en_US
dc.subject Conceptual question en_US
dc.subject Reference signal en_US
dc.title Formarea competențelor cheie în cadrul predării capitolului Interacțiuni prin câmpuri en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account