dc.contributor.author |
CERNEI, Andriana |
|
dc.date.accessioned |
2023-07-08T09:12:48Z |
|
dc.date.available |
2023-07-08T09:12:48Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
CERNEI, Andriana. TIC în implementarea proiectelor STEM/STEAM la disciplina matematica (Curriculum ed. 2019). În: Conferința Republicană a Cadrelor Didactice, 26-27 februarie 2022. Vol. 1: Didactica științelor exacte. Chişinău: UST, 2022, pp. 132-139. ISBN 978-9975-76-383-7. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-382-0 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-76-383-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5124 |
|
dc.description |
Varietatea și frecvența schimbărilor ce se petrec în lume, dar şi în Republica Moldova, reprezintă o provocare enormă pentru toată societatea, dar mai ales pentru actanții sistemului de învățământ, deoarece cadrele didactice pregătesc astăzi contingentul care va fi societatea de mâine. Acceptarea acestor provocări a constituit baza și necesitatea dezvoltării curriculumului școlar, redimensionarea procesului educațional în baza curriculumului, dar și a resurselor educaţionale utilizate la matematică. În acest context, se înscrie şi introducerea proiectelor de tip STEM/STEAM, ca produs final al unei teme, modul, ș.a. În acest articol se realizează o scurtă trecere în revistă a conceptelor de STEM/STEAM, a mijloacelor informatice și resursele educaționale și web, eficiente în implementarea proiectelor STEM/STEAM la matematică, în contextul curriculumului 2019. |
en_US |
dc.description.abstract |
The variety and frequency of changes taking place in the world, but also in the Republic of Moldova, is a huge challenge for the whole society, but especially for the actors of the education system, because teachers today prepare the contingent that will be the society of tomorrow. Accepting these challenges was the basis and need for the development of the school curriculum, the resizing of the educational process based on the curriculum, but also of the educational resources used in mathematics. In this context, the introduction of STEM / STEAM type projects is included, as the final product of a theme, module, etc. This article provides a brief overview of STEM / STEAM concepts, IT and educational and web resources, which are effective in implementing STEM / STEAM mathematics projects in the context of the 2019 curriculum. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea de Stat din Tiraspol |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Curriculum 2019 |
en_US |
dc.subject |
Matematica |
en_US |
dc.subject |
Proiect |
en_US |
dc.subject |
STEM/STEAM |
en_US |
dc.subject |
Resursă educațională |
en_US |
dc.subject |
Mijloc informatic |
en_US |
dc.subject |
Mijloc informatic |
en_US |
dc.subject |
Curriculum 2019 |
en_US |
dc.subject |
Mathematics |
en_US |
dc.subject |
Project |
en_US |
dc.subject |
STEM/STEAM |
en_US |
dc.subject |
Educational resources |
en_US |
dc.subject |
Mijloc informatic |
en_US |
dc.title |
TIC în implementarea proiectelor STEM/STEAM la disciplina matematica (Curriculum ed. 2019) |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |