REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea profesională a cadrului didactic din învățământul preuniversitar românesc

Show simple item record

dc.contributor.author BUCURENCIU, Simona Maria
dc.date.accessioned 2023-06-30T08:28:09Z
dc.date.available 2023-06-30T08:28:09Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation BUCURENCIU, Simona Maria. Dezvoltarea profesională a cadrului didactic din învățământul preuniversitar românesc. În: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației : Materiale ale Conferinței Naționale, Chișinău, 9 decembrie 2022. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 148-153. ISBN 978-9975-46-730-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-730-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5077
dc.description Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice din România reprezintă o preocupare importantă pentru toți actorii sistemului educațional preuniversitar. Există cinci tipuri de formări continue: „programe de perfecționare a pregătirii ştiinţifice și didactice; programe de formare în domeniile conducerii, îndrumării şi evaluării învăţământului; cursuri de pregătire şi susţinerea examenelor de definitivat și grade; programe de conversie profesională; studii corespunzătoare unei specializări din alt domeniu de licenţă”, conform Ordinului de ministru nr. 5561 / 2011. Cadrele didactice au dreptul dar și obligația de a se perfecționa continuu, pentru a fi la curent cu tendințele din educație, pentru a își îmbunătăți cunoștințele și pentru a căpăta competențe noi, pentru a fi la curent cu nevoile noilor generații de educabili, precum și cu schimbările din sistemul de educație. en_US
dc.description.abstract Romanian teachers’ professional development represents an important issue for everyone involved in the educational system. According to Ministry’Order no. 5561 / 2011, teacher ca n take one of the five types ofprofessional development: ”scientific and didactic professional develoment program; professsional development for management, guidance and evaluation of teaching; training courses for final exam in teaching and degree exams; professionnal conversion programs; studies for another degree”. Teachers have the right and the obligation to take professional development contiunously, in order to keep abreast to the new tendencies in education, to improve their knowledge and to get new skills, to be up to date to the needs of the new generations and to the changes in the educational system. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Teachers en_US
dc.subject Professional development en_US
dc.subject Educational system en_US
dc.subject Profesori en_US
dc.subject Formare continuă en_US
dc.subject Sistem de educație en_US
dc.title Dezvoltarea profesională a cadrului didactic din învățământul preuniversitar românesc en_US
dc.title.alternative Professional development for Romanian school teachers en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account