REPOZITORIU UPSC

Valorificarea mentorului în comunitatea care învață

Show simple item record

dc.contributor.author NEGREA V., Angelica Maria
dc.date.accessioned 2023-06-30T06:16:48Z
dc.date.available 2023-06-30T06:16:48Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation NEGREA V, Angelica Maria. Valorificarea mentorului în comunitatea care învață. În: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației : Materiale ale Conferinței Naționale, Chișinău, 9 decembrie 2022. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 79-86. ISBN 978-9975-46-730-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-730-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5064
dc.description Având în vedere nivelul solicitării pe care îl reclamă meseria de profesor, nuanța personală pe care o capătă în timp stilul de predare, faptul că rareori se potrivesc schemele de intervenție construite de alții, am identificat în practica școlară, de-a lungul carierei, deosebiri semnificative între profesorii experimentați și cei debutanți. Profesorii care au dobândit experiență și-au construit în timp strategii care să le permită o adaptare rapidă și eficientă la orice situație ivită în spațiul școlar, în sala de clasă și care îi susțin în a propune rapid cele mai adecvate soluții de rezolvare a problemelor. Ei pot deveni lideri tranformaționali pentru tinerii dascăli în vederea integrării cu succes. en_US
dc.description.abstract Given the high demand that the teaching profession requires, the personal nuance that the teaching style acquires over time, given the fact that the intervention schemes designed by others rarely fit, we have identified significant differences in school practice, when it comes to experienced and beginner teachers. Over time, teachers who gained experience also built strategies that allow them to quickly and efficiently adapt to any situation that occurs in the school space or in the classroom. Such strategies support them in quickly finding the most appropriate solutions for solving problems. Therefore, they can become transformational leaders for the young teachers who can thus successfully integrate. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Mentor en_US
dc.subject Mentorship en_US
dc.subject Transformational leader en_US
dc.subject Professional integration en_US
dc.subject Mentor en_US
dc.subject Mentorat en_US
dc.subject Lider transformațional en_US
dc.subject Integrare profesională en_US
dc.title Valorificarea mentorului în comunitatea care învață en_US
dc.title.alternative Enhancing mentorship in the learning community en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account