REPOZITORIU UPSC

Metodologia predării-învățării interactive a istoriei în învățământul gimnazial

Show simple item record

dc.contributor.advisor PETROVSCHI, Nina
dc.contributor.author MIHĂILĂ, Monica Maria
dc.date.accessioned 2023-06-27T14:21:09Z
dc.date.available 2023-06-27T14:21:09Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation MIHĂILĂ, Monica Maria. Metodologia predării-învățării interactive a istoriei în învățământul gimnazial: Teză de doctor în științe ale educației: Specialitatea 532. 02 - Didactica școlară pe trepte și Discipline de învățământ (istorie). Chișinău, 2023. 243 p. en_US
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5025
dc.description.abstract Scopul cercetării a constat în determinarea reperelor psihopedagogice, elaborarea metodologiei predării-învățării interactive a istoriei și validarea acesteia la nivelul învățământului gimnazial. Noutatea și originalitatea științifică a investigaţiei sunt obiectivate în: determinarea reperelor teoretice privind metodologia predării- învățării interactive la disciplina Istorie în învățământul gimnazial; descrierea științifică a impactului metodologiei predării- învățării interactive a istoriei în formarea elevului valorizator; construirea unui sistem complex de instrumente ca parte a metodologiei predării- învățării interactive a istoriei; conceptualizarea Modelului pedagogic de predare- învățare interactivă a istoriei în învățământul gimnazial. Semnificația teoretică a cercetării constă în: argumentarea teoretică și praxiologică a metodologiei predării- învățării interactive precum și a structurii și componentelor metodologiei predării- învățării interactive la disciplina Istorie în învățământul gimnazial; conceptualizarea Modelului pedagogic de predare-învățare interactivă a istoriei în învățământul gimnazial. Valoarea aplicativă a cercetării rezidă în: descrierea aplicării metodologiei predării- învățării interactive la disciplina Istorie în învățământul gimnazial; determinarea nivelurilor de formare a elevului valorizator; implementarea metodelor interactive de formare a elevului valorizator. en_US
dc.description.abstract The purpose of the work: it consists in determining the psycho-pedagogical benchmarks, developing the methodology of interactive teaching-learning of history and validate it at the level of secondary education. The novelty and scientific originality of the investigation are objectified in: determining the theoretical benchmarks regarding the interactive teaching-learning methodology in the discipline of History in secondary education; the scientific description of the impact of the interactive teaching-learning methodology of history in the formation of the valorizing student; building a complex system of tools as part of the teaching-learning methodology of interactive history; conceptualization of the Pedagogical Model of inteeractive teaching-learning of history in secondary education. The results obtained that contirbuted to the solution of the scientific problem resides in the determination of theoretical benchmarks and the elaboration of the methodology of interactive teaching-learning of history in secondary education, a fact that contributed to the formation of the valorizing student, in order to acknowledge historical values. The theoretical significance of the research consists in: the theoretical and praxeological argumentation of the interactive teaching-learning methodology; the structure and components of the interactive teaching-learning methodology in the subject of history in secondary education; conceptualization of the Pedagogical Model of interactive teaching-learning of history in secondary education. The applicative value of the research resides in the description of the application of the interactive teaching-learning methodology to the History discipline in secondary education; determining the formation levels of the valorizing student; implementation of interactive methods of forming the valorizing student.
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Predare interactivă en_US
dc.subject Metodologie interactivă en_US
dc.subject Metode interactive en_US
dc.subject Elev valorizator en_US
dc.subject Învățare interactivă en_US
dc.subject Interactive learning
dc.subject Interactive methodology
dc.subject Interactive methods
dc.subject Interactive teaching
dc.title Metodologia predării-învățării interactive a istoriei în învățământul gimnazial en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account