REPOZITORIU UPSC

Responsabilitatea socială, atribut al parteneriatului școală-familie

Show simple item record

dc.contributor.author NEACȘU, Ioan Cristian
dc.contributor.author DUMITRAȘCU, Roxana Gabriela
dc.date.accessioned 2023-06-19T10:58:07Z
dc.date.available 2023-06-19T10:58:07Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation NEACȘU, Ioan Cristian, DUMITRAȘCU, Roxana Gabriela. Responsabilitatea socială, atribut al parteneriatului școală-familie. În: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației : Materiale ale Conferinței Naționale, Chișinău, 9 decembrie 2022. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 74-79. ISBN 978-9975-46-730-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-730-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/5001
dc.description Conceptul de parteneriat între școală și comunitate se bazează pe principiul complementarității serviciilor oferite de organizațiile care lucrează în comunitate. Școlile sunt puternic ancorate în comunitatea locală și prin statutul lor, prin competențele resurselor umane implicate în sistemul educațional, pot deveni promotoare ale parteneriatului comunitar. Familia elevului face legătura între furnizorul de servicii educaționale și comunitate. Acei copii care sunt susținuți de părinți, care au atitudini adecvate pro școală în familie, obțin performanțe liceale și au un grad ridicat de aspirație față de nivelul de școlarizare pe care doresc să-l atingă. În jurul copiilor se formează o comuniune, care poate funcționa ca o coaliție pozitivă de sprijin educațional și cultural. Astfel, parteneriatele educaționale sunt o componentă esențială în organizarea și desfășurarea colaborării cu întreaga comunitate, astfel încât aceasta să beneficieze de membri - cetățeni conștienți, educați și responsabili. en_US
dc.description.abstract The concept of partnership between school and community relies on the principle of complementarity of services provided by organizations working in the community. Schools are strongly anchored in the local community and through their status, through the competences of human resources involved in the educational system, they can become the promoter of the community partnership. The student's family makes the connection between the educational service provider and the community. Those children who are supported by their parents, who have adequate pro-school attitudes in the family, achieve high school performance and have a high degree of aspiration compared to the level of schooling they want to reach. A communion is formed around the children, which can function as a positive coalition of educational and cultural support. Thus, educational partnerships are an essential component in organizing and conducting collaboration with the entire community, so that it benefits from members - conscious, educated and responsible citizens. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject School en_US
dc.subject Family en_US
dc.subject Local community en_US
dc.subject Partnership en_US
dc.subject Performance Școală en_US
dc.subject Familie en_US
dc.subject Comunitate locală en_US
dc.subject Parteneriat en_US
dc.subject Performanță en_US
dc.title Responsabilitatea socială, atribut al parteneriatului școală-familie en_US
dc.title.alternative Social responsibility, attribute of the school-family partnership en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account