REPOZITORIU UPSC

Motivarea elevilor pentru educația populară prin conținuturile manualelor școlare

Show simple item record

dc.contributor.author APREOTESEI, Maria Diana
dc.date.accessioned 2023-06-19T09:07:24Z
dc.date.available 2023-06-19T09:07:24Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation APREOTESEI, Maria Diana. Motivarea elevilor pentru educația populară prin conținuturile manualelor școlare. În: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației : Materiale ale Conferinței Naționale, Chișinău, 9 decembrie 2022. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 61-68. ISBN 978-9975-46-730-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-730-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4999
dc.description Educația populară reprezintă pentru curriculum învățământului primar, o sursă de valori culturale și ideologice, prin conținuturile referitoare la cultură și civilizație populară tradițională românească. Potențialul formativ-educativ al conținuturilor pedagogiei populare (numărători, ghicitori, proverbe, zicători, cântece, povești, jocuri, legende, balade, doine, eposul, tradiții, datini), recomandă includerea lor în curricula școlară și automat în componenta sa de bază, manualul școlar. Motivarea elevilor pentru educația populară, prin transferul și asimilarea de modele, norme, atitudini, cunoṣtinţe în propria formare, are un impact considerabil asupra educației intelectuale, morale, estetice și psiho-fizice, deci asupra întregii personalități a elevilor. en_US
dc.description.abstract In terms of primary education curriculum, popular education represents a source of cultural and ideological values, as it deals with the contents concerning the culture and popular traditional Romanian civilization. Due to the instructional potential of the popular pedagogy contents (counting rhymes, riddles, proverbs, bywords, songs, fairy tales, games, legends, ballads, Romanian folk songs “doina”, epos, traditions and customs), it is recommended to include its elements in the school curricula and, consequently, in the course books. The students’ motivation for popular education through the transmission and assimilation of models, norms, attitudes and knowledge of personal formation has a considerable impact on their intellectual, moral, aesthetic and psycho-physical education, as well as on their entire personalities. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Popular education en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Course books en_US
dc.subject Students en_US
dc.subject Values en_US
dc.subject Educație populară en_US
dc.subject Motivare en_US
dc.subject Manuale școlare en_US
dc.subject Elevi en_US
dc.title Motivarea elevilor pentru educația populară prin conținuturile manualelor școlare en_US
dc.title.alternative Motivating students on popular education through the contents of school textbooks en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account