REPOZITORIU UPSC

Etica pedagogică – o realitate formativă pe dimensiunea educației prospective

Show simple item record

dc.contributor.author ȚĂRNĂ, Ecaterina
dc.date.accessioned 2023-06-15T11:59:42Z
dc.date.available 2023-06-15T11:59:42Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation ȚĂRNĂ, Ecaterina. Etica pedagogică – o realitate formativă pe dimensiunea educației prospective. În: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației : Materiale ale Conferinței Naționale, Chișinău, 9 decembrie 2022. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 33-42. ISBN 978-9975-46-730-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-730-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4983
dc.description În acest articol, evidențiem aspirația noastră pentru dimensiunea educațională prospectivă în formarea inițială, considerând-o atât o prioritate în dezvoltarea personală a studenților pedagogi, cât și o necesitate profesională la care se va lucra sistematic, începând cu debutul la facultate. Ideile abordate în articolul respectiv sunt rar analizate atât în cercetările din R. Moldova, cât și în cadrul dezbaterilor despre caracterul prospectiv al educației universitare sau despre implementarea programelor de studii interdisciplinare și transdisciplinare. Una dintre soluțiile pe care le propunem ține de o revizuire completă a unităților de conținut la Etica pedagogică, fiind un curs obligatoriu și necesar studenților pentru dezvoltarea personală și profesională. en_US
dc.description.abstract In this article, we highlight our aspiration for the prospective educational dimension in initial training, considering it both a priority in the personal development of student teachers and a professional necessity to be worked on systematically, starting from first university years. The ideas addressed in the respective article are rarely analyzed both in the research and in debates from the Republic of Moldova regarding the prospective nature of university education or the implementation of interdisciplinary and transdisciplinary study programs. One of the solutions we propose is a complete revision of the content units in Pedagogical Ethics, being a mandatory course and necessary for students for personal and professional development. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Pedagogical ethics en_US
dc.subject Prospective education en_US
dc.subject Pedagogical students en_US
dc.subject Pedagogical values en_US
dc.subject Positivism en_US
dc.subject Non-conflictual attitude en_US
dc.subject Moral correctness en_US
dc.subject Etica pedagogică en_US
dc.subject Educație prospectivă en_US
dc.subject Studenți pedagogi en_US
dc.subject Valori pedagogice en_US
dc.subject Pozitivismul en_US
dc.subject Atitudine nonconflictuală en_US
dc.subject Corectitudinea morală en_US
dc.title Etica pedagogică – o realitate formativă pe dimensiunea educației prospective en_US
dc.title.alternative Pedagogical ethics – a formative reality on the dimension of prospective education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account