Abstract:
The article addresses a problem that has always intrigued human thought, the problem of managing emotions. Emotions, called negative, are actually signals of change. If man knows how to manage his emotions – the ability to connect emotions with thinking/reason – then the decisions made are effective and, respectively, increases the ability to adapt to various turbulent situations. Emotions (positive, negative) are a kind of human capital that can be invested profitably in interpersonal relationships. Emotion centers are an integral part of the thinking and reasoning system, so: thinking, reasoning and having emotions are the components of intelligence.
Description:
Articolul abordează o problemă care a intrigat gândirea umană mereu, problema gestionării emoțiilor. Emoțiile, numite negative, reprezintă, în fapt, niște semnale ale schimbării. Dacă omul știe cum să își gestioneze emoțiile – abilitatea de a conecta emoțiile cu gândirea/rațiunea – atunci deciziile luate sunt eficiente și, respectiv, sporește capacitatea de adaptare la diverse situații turbulente. Emoțiile (pozitive, negative) sunt un fel de capital uman care poate fi investit, profitabil, în relațiile interpersonale. Centrii emoțiilor sunt parte integrantă a sistemului gândirii și raționării, deci: a gândi, a raționa și a avea emoții reprezintă componentele inteligenței.