dc.contributor.author |
USACI, Doina |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-15T09:12:53Z |
|
dc.date.available |
2023-06-15T09:12:53Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.citation |
USACI, Doina. Asigurarea continuității studiilor universitare (licență, master, doctorat) în formarea cadrelor didactice. În: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației : Materiale ale Conferinței Naționale, Chișinău, 9 decembrie 2022. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 5-10. ISBN 978-9975-46-730-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-730-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/4973 |
|
dc.description |
Formarea profesională a unui profesor vizează dezvoltarea sa socială, culturală, științifică și profesională generală, formarea calităților profesionale și personale și a valorilor muncii pedagogice. Formarea personalității unui profesor se bazează pe principiul integrării educației formale, non-formale și informale, având ca scop oferirea unei abordări holistice și integrate a învățământului superior prin interacțiune și extindere a activităților educaționale și extrașcolare. Integrarea educației formale, non-formale și informale în procesul de formare a cadrelor didactice contribuie la formarea unei noi gândiri pedagogice care vizează autodezvoltarea, automonitorizarea și formarea viitorilor profesori. |
en_US |
dc.description.abstract |
Education is a national priority in the Republic of Moldova, which is the basic factor in transmitting and creating new cultural and general-human values, reproduction and progress of human capital, development of national consciousness and identity. The policy documents that define the education reform in the Republic of Moldova are the Sectorial Education Development Strategy, elaborated in accordance with the provisions of the European Education 2030 Strategy, the Education code, but also the country’s commitments under the Association Agreement of the Republic of Moldova with the European Union. Starting from three basic pillars in education: access, relevance and quality, the mentioned policy documents come at the same time to make compatible the structural organization, as well as the content of the national education with the European area of education and research. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Professional training of the teaching staff |
en_US |
dc.subject |
The prestige of the teaching profession |
en_US |
dc.subject |
Improving teaching methods |
en_US |
dc.subject |
Advanced training system |
en_US |
dc.subject |
Sustainable development |
en_US |
dc.subject |
Formarea profesională a cadrului didactic |
en_US |
dc.subject |
Prestigiul profesiei didactice |
en_US |
dc.subject |
Perfecționarea metodelor de predare |
en_US |
dc.subject |
Sistem de formare avansată |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltare durabilă |
en_US |
dc.title |
Asigurarea continuității studiilor universitare (licență, master, doctorat) în formarea cadrelor didactice |
en_US |
dc.title.alternative |
Ensuring the continuity of university studies (bachelor's, master's, doctorate) in the training of teachers |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |