dc.contributor.author |
CARTALEANU, Tatiana |
|
dc.date.accessioned |
2017-01-11T08:13:34Z |
|
dc.date.available |
2017-01-11T08:13:34Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
CARTALEANU, Tatiana. Reprezentările grafice în studiul integrat al limbii şi literaturii.In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN, G. TOPOR, A. SOLCAN [et al.]: [in 2 vol.]. Chişinău: S. n., 2014 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 1, p. 36-43. Bibliogr.- 6 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/496 |
|
dc.description.abstract |
The article concerns the use of strategies involving graphic organisers in the teaching of language and literature. Mind maps, clusterings, tables, graphs, diagrams etc. may be used both to present the structure of studied texts and to organise information or guide imagination. Teaching Romanian language and literature allows us to fully exploit the illustration techniques widely used in management, so that the students may acquire them, too. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.subject |
didactica limbii romane--reprezentarile grafice |
en_US |
dc.subject |
limba romana-literatura romana--studiu integrat--reprezentarile grafice |
en_US |
dc.subject |
didactica limbii romane |
en_US |
dc.title |
Reprezentările grafice în studiul integrat al limbii şi literaturii |
en_US |
dc.type |
Materialele Conferintei |
en_US |